Aktualności

5 rad jak kupić samochód używany

Niepewność w handlu samochodami ciągle utrzymuje się. Braki w zaopatrzeniu, kryzys energetyczny i napięta sytuacja geopolityczna w Europie – to nie wszystko. Eksperci podejrzewają obecnie, że w najbliższych miesiącach klienci będą również mniej skłonni do zakupu nowych samochodów – powodem tego będzie wysoka inflacja. Dodatkowo można się spodziewać, że rosnące ceny surowców i energii spowodują wzrost cen katalogowych. Coraz bardziej istotne jest więc skuteczne pozycjonowanie się w branży samochodów używanych. Magdalena Kozłowska, Dyrektor Sprzedaży i Remarketingu w AUTO1.com na Europę Środkowo-Wschodnią, wyjaśnia, jak i gdzie można jeszcze znaleźć odpowiednie pojazdy w tych burzliwych czasach i co jest teraz ważne w strategii zakupu.

Sytuacja w zakresie zamówień pozostaje napięta – zwłaszcza w przypadku modeli, na które jest zapotrzebowanie

Trudności w zaopatrzeniu wywołane niedoborem półprzewodników w związku z pandemią koronawirusa stopniowo ustępują, a producenci powoli zmniejszają piętrzące się zaległości

w zamówieniach. Jednak, mimo że produkcja się odbudowuje, a czasy dostaw nowych samochodów skracają się, są już pierwsze sygnały, że wąskie gardła w zamówieniach pojazdów będą się utrzymywać, zwłaszcza w przypadku modeli, na które jest duży popyt.

Co to oznacza dla rynku samochodów używanych? 

Mniejsze dostawy nowych samochodów w ostatnich latach dotkniętych pandemią i możliwe załamanie popytu nadal będą pozostawiać luki w większości segmentów pojazdów na rynku samochodów używanych. Utrzymująca się inflacja i związana z nią niepewność konsumentów może również wydłużać czas posiadania pojazdów i zwiększyć popyt na tańsze towary.

Ogólnie rzecz biorąc, dealerzy samochodowi będą musieli nadal utrzymywać swoje stocki samochodów używanych i dywersyfikację zakupów, otwierać się na marki zewnętrzne, a także, co najważniejsze, identyfikować swoje ,,najlepiej sprzedające się” i szybko rotujące pozycje, aby generować dobre zyski.

Efektywnie zarządzaj zakupem dzięki tym 5 wskazówkom

Szczególnym wyzwaniem wciąż pozostaje zakup samochodów używanych. Jak dealerzy mogą pozyskiwać atrakcyjne auta używane i czerpać z korzyści pozostawiania aut w rozliczeniu? Oto pięć decydujących czynników:

1. Celuj szeroko – liczą się dobre proporcje

Samochody używane odgrywają coraz większą rolę dla sprzedawców detalicznych. W tym kontekście kluczowe jest szerokie pozycjonowanie w zakresie zaopatrzenia w pojazdy, aby zlikwidować ewentualne wąskie gardła i mieć jeszcze większy wybór. Ważna jest tu dobra proporcja pomiędzy prywatnymi autami w rozliczeniu i autami B2B od szerokiej gamy sprzedawców. Decydującą rolę w zakupach mogą odgrywać również regionalne, krajowe lub międzynarodowe różnice cenowe – z których można skorzystać przede wszystkim dzięki zdigitalizowanej sieci międzynarodowej. Więcej na ten temat w dalszej części artykułu.

2. Zwiększ zasięg

W czasach, gdy na rynku pojawia się coraz mniej interesujących pojazdów, jeszcze istotniejsze jest, aby zobaczyć, ocenić i oczywiście licytować jak najwięcej pojazdów. I to nie tylko w skali regionu oraz kraju, ale w całej Europie. W AUTO1.com oferujemy Ci dostęp do ponad 30 000 pojazdów z 30 rynków, co daje szeroki dostęp do europejskiego rynku samochodów używanych. Oprócz zwiększenia wyboru pożądanych modeli, możesz wykorzystać różnice cenowe w Europie w sposób ukierunkowany na zakup po korzystnej cenie.

3. Zweryfikowane auta z rozliczenia z całej Europy dostępne do handlu za pomocą zaledwie kilku kliknięć

Oprócz naszych atrakcyjnych pojazdów B2B możesz również skorzystać z możliwości dostępu do prywatnych aut z rozliczenia z całej Europy. AUTO1.com nie tylko otwiera granice krajowe dzięki naszym aukcjom, ale również daje Ci dostęp do tysięcy prywatnych aut z rozliczenia. Oczywiście AUTO1.com pozostaje partnerem umownym i każdy samochód jest ponownie szczegółowo sprawdzany w momencie przekazania. Jeśli wycena klienta prywatnego znacznie różni się w momencie przekazania pojazdu, archiwizujemy Twoją ofertę. To znacznie minimalizuje Twoje ryzyko i wysiłek w procesie zakupu.

4. Zwiększenie szybkości procesu dzięki ogólnoeuropejskiej sieci logistycznej

Zasadniczo cyfrowy zakup składa się z prostych podobszarów: znalezienie pojazdu, kalkulacja/zakup pojazdu i logistyka. Pierwsze kroki są zazwyczaj wykonywane w ciągu kilku kliknięć. Jednak szybkość i niezawodność transakcji są szczególnie ważne, gdy chodzi o transport i obsługę dokumentów. Jako jedyny partner umowny, AUTO1.com zajmuje się całą obsługą dokumentów i wspiera procesy logistyczne na konkurencyjnych warunkach. W tym celu współpracujemy z siecią logistyczną obejmującą ponad 300 partnerów w Europie. Ty nie musisz zajmować się prawie niczym, AUTO1.com koordynuje za Ciebie wysyłkę dokumentów, a na życzenie także transport pojazdów. Funkcje te można łatwo i przejrzyście kontrolować za pomocą naszego pulpitu nawigacyjnego dla dealerów AUTO1.com.

5. Europejski rynek w zasięgu ręki

Wszystkie wymienione do tej pory elementy muszą być również wydajne, cyfrowe i intuicyjne
w obsłudze oraz wdrażaniu, abyś mógł wygenerować prawdziwą wartość dodaną dla swojej firmy.  Dlatego oferta AUTO1.com i europejski rynek są na wyciągnięcie ręki. Zarówno poprzez aplikację AUTO1.com jak i poprzez desktop masz możliwość dostępu do ponad 30 000 pojazdów w ewidencji o każdej porze dnia i nocy oraz ponad 3 000 nowych dodatków każdego dnia.

Scentralizuj procesy zakupowe i skup się na podstawowej działalności

AUTO1.com oferuje wszystkie elementy, które umożliwiają dealerom dokonywanie inteligentnych, wydajnych i ukierunkowanych zakupów, nawet w bieżącej sytuacji. Wszystko to w intuicyjnej aplikacji:  AUTO1.com.

Twoje korzyści z zakupu z AUTO1.com w skrócie:

  • Duży zasób pojazdów: ponad 30 000 zweryfikowanych samochodów używanych dostępnych codziennie o każdej porze za pośrednictwem aplikacji i komputera.
  • Zakup poprzez 24-godzinną aukcję, aukcję dla klientów, aukcję katalogową lub kup teraz
  • 3 000 nowych ogłoszeń na platformie każdego dnia
  • Bezpłatna rejestracja i osobiste wsparcie
  • Brak czasochłonnych aukcji obecności, minimalnych ilości zakupu czy ukrytych opłat
  • Profesjonalne wsparcie w zakresie logistyki i transportu

Znajdź i licytuj pojazdy za darmo już teraz!

Skontaktuj się z nami:

Magdalena Kozłowska, Dyrektor Sprzedaży i Remarketingu w AUTO1.com na Europę Środkowo-Wschodnią tel.: 539 19 03 35, mail: magdalena.kozlowska@AUTO1.com

Dział Sprzedaży:
tel.: 22 307 71 86
mail: kontakt@auto1.com
www.auto1.com/pl/kupuj

REKLAMA
Zobacz również
Aktualności
Badanie EY: 45 proc. chce kupić auto, ponad połowa „elektryka”
Redakcja
28/9/2022
Aktualności
Citroën pokazuje nowe logo
Redakcja
27/9/2022
Aktualności
Toyota zamyka rosyjską fabrykę. Mazda rozważa podobny krok
Redakcja
26/9/2022
Miesięcznik Dealer
Jedyne na rynku pismo poświęcone w 100 proc. tematyce zarządzania autoryzowaną stacją dealerską. Od ponad 12 lat inspirujemy właścicieli, menedżerów i szefów poszczególnych działów dealerstw samochodów.