Aktualności

8 sposobów na lepsze opinie

86,4% ankietowanych Badania preferencji kontaktu z dealerami dla Stacji Marketing deklaruje, że opinie w internecie o interesującym ich salonie są dla nich ważne lub bardzo ważne. Przedstawiamy łatwe do wdrożenia działania, które pozwolą podnieść średnią ocen pozostawianych przez Klientów po wizytach w salonie / serwisie.

Badania Stacji Marketing (dostępne po zapisaniu się na newsletter na www.stacjamarketing.pl) wykazały nie tylko duże znaczenie opinii w internecie dotyczących salonu dla konsumentów, ale też deklarowane aktywne korzystanie z takich opinii na co dzień. Badanie pokazało również, że aktywne proszenie o opinie przez firmę podnosi ponad dwukrotnie deklarowane prawdopodobieństwo pozostawienia takiej opinii. Jak potwierdza Błażej Jarząb z Grupy LELLEK w rozmowie Stacji Marketing “(…) coraz więcej osób ośmiela się pisać te opinie, nie tylko negatywne, również te pozytywne”. Jak zadbać o dobre oceny pozostawiane przez
Klientów w internecie?

Badanie dla www.stacjamarketing.pl wśród posiadaczy samochodów, luty 2021 n=308
  1. Przygotuj skrócony link do pozostawiania opinii w Google, do wykorzystania w różnych kanałach komunikacji (Google Moja Firma -> Strona Główna -> Uzyskaj więcej Opinii -> Wyślij formularz).
  2. Przygotuj w salonie znaki informujące o możliwości pozostawienia opinii. Jak pokazuje nasze badanie, ponad 56% osób, które zobaczy znak zachęcający do zostawienia opinii ocenia jako prawdopodobne, że taką ocenę faktycznie wystawi.
  3. Naucz pracowników, aby prosili osobiście Klientów o pozostawienie opinii, instruując jak to zrobić i dlaczego jest to ważne dla salonu. Odwołaj się do korzyści dla Klienta (salon zmienia się zgodnie z oczekiwaniami Klientów!).
  4. Przygotuj sprzedawcom małe “review cards”, które wręczane wraz z wizytówką zachęcą do pozostawienia oceny spotkania i wyjaśnią krótko jak to zrobić.
  5. Nie pozostawiaj negatywnych i pozytywnych opinii bez odpowiedzi salonu. Nawiązuj rozmowę, pokazuj zainteresowanie, dziękuj za opinie.
  6. Wyślij mailing do swojej bazy Klientów z prośbą o wystawienie opinii o salonie.
  7. Rozważ wysyłanie wiadomości SMS z prośbą o wystawienie opinii, gdyż te częściej spotykają się z reakcją.
  8. Określ na jakim etapie kontaktu z Klientem najlepiej zachęcić Klienta do wystawienia oceny (wysokie prawdopodobieństwo wystawienia oceny, która będzie pozytywna).
REKLAMA
Zobacz również
Aktualności
Grupa PTH importerem kolejnej chińskiej marki. „Wskrzeszenie dawnego segmentu”
Redakcja
27/3/2024
Aktualności
Podzielić się sukcesem
Redakcja
27/3/2024
Aktualności
Zmiany w kierownictwie BMW Group Polska
Redakcja
27/3/2024
Miesięcznik Dealer
Jedyne na rynku pismo poświęcone w 100 proc. tematyce zarządzania autoryzowaną stacją dealerską. Od ponad 12 lat inspirujemy właścicieli, menedżerów i szefów poszczególnych działów dealerstw samochodów.