Aktualności

AAA Auto: utrzymaliśmy wynik z ubiegłego roku

6 października odbyła się konferencja prasowa Grupy AURES Holdings, właściciela sieci AAA Auto, podczas której przedstawiciele firmy omawiali m.in. obecne wyniki sprzedażowe, perspektywy dalszego rozwoju oraz nowe trendy zakupowe.

Zaczęło się tradycyjnie, czyli od przypomnienia, że koronawirus mocno uderzył w przemysł motoryzacyjny. Karolina Topolová, dyrektor generalna i prezes zarządu AURES Holdings podkreśliła znaczenie pomocy państwowej oraz przejścia na sprzedaż online, co umożliwiło szybkie wyjście „na prostą”. Jak szybkie? – W sierpniu zbliżyliśmy się do około 90-ciu proc. sprzedaży sprzed pandemii, a we wrześniu do prawie 100 proc. To duża różnica w porównaniu z rynkiem nowych samochodów, gdzie sprzedaż spadła o ponad jedną czwartą – podkreśliła Topolová. Według prognoz sieć AAA Auto sprzeda do końca roku około 73 tys. samochodów, co pomimo spadków, przełożyłoby się na piąty najwyższy wynik w historii firmy. Obecnie, po trzech kwartałach 2020 r. sprzedaż aut kształtuje się na poziomie 56 tys. szt., z czego na Polskę przypada nieco ponad 10 tys. samochodów – rezultat porównywalny z ubiegłorocznym.

Na takich wynikach przedstawiciele AURES Holdings nie zamierzają jednak poprzestać. Karolina Topolová potwierdziła, że rozwój sieci sprzedaży na terenie Polski jest obecnie jednym z głównych celów przedsiębiorstwa. Pomimo przejściowych problemów związanych z lockdownem firma planuje otworzyć 4 kolejne centra skupu oraz jedno centrum sprzedaży w Polsce jeszcze w 2020 r. Kolejne salony sprzedaży, od 3 do 5, powstaną już rok później. Dzięki tym inwestycjom AAA Auto będzie dążyło w 2021 r. do zrealizowania celu sprzedażowego z roku obecnego, czyli około 20 tys. pojazdów.

W dalszej części konferencji Petr Vaněček, dyrektor ds. operacyjnych międzynarodowej sieci centrów samochodowych AAA Auto, wskazał pięć najważniejszych zmian w dotychczasowych trendach konsumenckich – coraz lepszą sytuację segmentu premium w Polsce, wzrost znaczenia ceny, która popycha klientów w kierunku „używek”, większy odsetek osób, które korzystają z samochodu w drodze do pracy (wartość ta wzrosła z 40 do 60 proc.), rosnącą popularność aut rodzinnych związaną ze spędzaniem wakacji na terenie kraju oraz powstanie nowej grupy klientów. O kim mowa? O kierowcach z kategorii 60+, którzy zrezygnowali z samochodu wiele lat temu lub do tej pory nie posiadali prawa jazdy, ale ze względu na ryzyko związane z podróżowaniem środkami komunikacji miejskiej postanowili zmienić swoje przyzwyczajenia. Udział klientów z grupy 60+ wzrósł w ostatnim czasie dwukrotnie i na dzisiaj wynosi 20 proc. Wymieniona grupa koncentruje się raczej na pojazdach z minimalnym wyposażeniem i możliwie jak najprostszą obsługą.

Zdjęcie: Karolina Topolová, dyrektor generalna i prezes zarządu AURES Holdings

Skontaktuj się z autorem
Artur Białek
dziennikarz miesięcznika "Dealer"
Zobacz również
Aktualności sponsorowany
Yamaha Motor poszukuje dealerów
Redakcja
27/10/2020
Aktualności
Paryż zapowiada kolejne obostrzenia dla branży
Redakcja
27/10/2020
Aktualności sponsorowany
Ford poszukuje dealera w Warszawie
Redakcja
26/10/2020
Miesięcznik Dealer
Jedyne na rynku pismo poświęcone w 100 proc. tematyce zarządzania autoryzowaną stacją dealerską. Od ponad 12 lat inspirujemy właścicieli, menedżerów i szefów poszczególnych działów dealerstw samochodów.