Aktualności

Allegro: atrakcyjna opcja w sieci

Dealerski format ogłoszeń, profile dedykowane markowym programom aut używanych, integracja z ofertami na innych serwisach, wreszcie – ceny zaczynające się od 1 zł za promocję ogłoszenia przez 10 dni. Jeśli wystawiasz samochody w sieci, sprawdź Allegro.

Dealerski format ogłoszeń, profile dedykowane markowym programom aut używanych, integracja z ofertami na innych serwisach, wreszcie – ceny zaczynające się od 1 zł za promocję ogłoszenia przez 10 dni. Jeśli wystawiasz samochody w sieci, sprawdź Allegro.

Oferta Allegro dla profesjonalnych sprzedawców aut trwa od 1,5 roku. Dzięki niej dealer może zaprezentować swoją ofertę 20 mln realnych użytkowników (którzy co miesiąc zadają około 170 mln pytań dotyczących samochodów). W 2020 r. średnia miesięczna liczba ogłoszeń publikowanych przez autoryzowane dealerstwa i komisy w kategorii Motoryzacja sięgnęła 34 tys., a miesięczna liczba wizyt przekracza 7 mln (ze średnią 14 odsłon na wizytę).

Od 6 zł za miesiąc

Mając taką bazę i liczby, Allegro staje się dla branży motoryzacyjnej dość naturalnym, dodatkowym miejscem w sieci do generowania sprzedaży (a nie jest tajemnicą, że w czasie pandemii rola internetu jako kanału do zdobywania leadów i ofert znacząco wzrosła). Dodatkowo Allegro to w zestawieniu z konkurencją kanał bardzo atrakcyjny cenowo.

Od 14 września obowiązuje specjalna, blisko 5-miesięczna promocja dla nowych klientów biznesowych bądź firm, które nie wystawiały ogłoszeń w dziale Motoryzacja po 1 sierpnia br. Promocja została podzielona na kilka etapów (koniec przewidziany jest na 5 lutego 2021 r.). W pierwszym z nich, trwającym do 31 października, koszt wystawienia ogłoszenia na 10 dni wynosi 1 zł (niezależnie od tego, ile ogłoszeń dealer wystawi). Co więcej, w tym samym czasie również 10-dniowe wyróżnienie oferty kosztuje symboliczną złotówkę (oznacza to, że za 30 dni wystawienia oraz promocji ogłoszenia firma zapłaci… 6 zł brutto). To o tyle istotne, że skuteczność ogłoszeń promowanych jest na Allegro blisko pięć razy większa niż zwykłych (miesięczna liczba odsłon ogłoszenia zwykłego to około 440, ogłoszenia wyróżnionego – 1850; przekłada się to oczywiście również na liczbę interakcji na ogłoszenie: 4 interakcje w przypadku standardowego i aż 19 przy ofercie promowanej, czyli zdecydowanie lepiej widocznej dla potencjalnego kupującego). W kolejnych okresach promocji ceny rosną, ale wciąż pozostają bardzo atrakcyjne względem innych opcji dostępnych dla branży w polskim internecie (przykładowo: od 1 do 30 listopada br. 10-dniowe ogłoszenie będzie kosztować dealera 2 zł, zaś jego wyróżnienie 5 zł; szczegóły promocji są widoczne na grafice).

Allegro zadbało również o to, aby barierą wejścia dla nowych użytkowników nie był czas potrzebny na zamieszczenie ogłoszeń w dodatkowym miejscu. Firma współpracuje ze sprawdzonymi integratorami – jak Akol, Aprosoft, Webwizards czy Dealer CRM – dzięki czemu publikowanie oferty na kolejnych serwisach odbywa się po prostu poprzez zaznaczenie wybranego portalu ogłoszeniowego, a nakład pracy klienta zostaje ograniczony do minimum.

Dealerskie Allegro

W ciągu pierwszych 10 dni promocji w kategorii Allegro Motoryzacja pojawiło się ponad 4 tys. nowych ofert sprzedaży aut (i ponad 250 nowych firm). Jak przekonują przedstawiciele portalu, coraz większa grupa dealerów postrzega Allegro jako kolejną opcję, a nawet alternatywę wobec ogłoszeniowej konkurencji. Tym bardziej, że portal przygotował dla ASO ofertę dobrze sprofilowaną: profesjonalni sprzedawcy otrzymują specjalny format użytkownika (z większą funkcjonalnością, możliwością prezentacji wartości i atutów firmy, dedykowanym layoutem). To opcja wyłącznie dla autoryzowanych dealerów (nie mogą na nią liczyć komisy), stąd nazwa – „format dealerski”. By zobaczyć, jak wygląda w praktyce, wystarczy sprawdzić profile takich dealerstw jak grupa Bednarek czy Porsche Inter Auto.

Specjalne podkategorie przygotowano również importerskim programom sprzedaży samochodów używanych. Umożliwia to z kolei grupowanie ofert w ramach programu, z czego obecnie korzystają brandy Toyota Plus oraz Renault Selection (w ramach samego programu Toyota Plus wystawionych jest dziś na Allegro ponad 1,8 tys. samochodów).

Na każdym etapie ofertowania profesjonalnym użytkownikom służą też pomocą specjaliści Allegro. Natomiast zdecydowana większość działań na portalu jest intuicyjna oraz zautomatyzowana. Szybkie i proste jest również aktywowanie promocji (szczegóły w ramce). Nie warto czekać, bo im wcześniej się skorzysta, tym więcej pieniędzy można zaoszczędzić.

Jak skorzystać z oferty promocyjnej Allegro?

Wejdź na naszą stronę i aktywuj:

https://allegro.pl/kampania/pakiety-ogloszeniowe-dla-biznesu

Zadzwoń do nas (lub wyślij smsa z numerem telefonu, a my skontaktujemy się z Tobą):

+ 48 516 942 996

Skontaktuj się z autorem
Redakcja
Linkedin
REKLAMA
Zobacz również
Aktualności
Rynek „elektryków” – mniej Europy, więcej Chin
Redakcja
23/4/2024
Aktualności
Toyota ze wzrostem w I kw.
Redakcja
19/4/2024
Aktualności
Pierwszy spadek w 2024 r.
Redakcja
18/4/2024
Miesięcznik Dealer
Jedyne na rynku pismo poświęcone w 100 proc. tematyce zarządzania autoryzowaną stacją dealerską. Od ponad 12 lat inspirujemy właścicieli, menedżerów i szefów poszczególnych działów dealerstw samochodów.