Aktualności

BAH może sprzedać swoje salony

Zarząd British Automotive Holding rozważa sprzedaż niektórych spółek, w tym dealerstw Jaguara i Land Rovera.

British Automotive Holding zbada możliwość pozyskania inwestora lub inwestorów dla poszczególnych spółek wchodzących w skład Grupy BAH (w tym dla podmiotów prowadzących działalność dealerską dla marek Jaguar Land Rover), jak również sprzedaży całości lub części udziałów w spółkach zależnych (nie wyłączając dealerskich) lub sprzedaży posiadanych przez nie aktywów – podano w komunikacie. – Ostatnie miesiące diametralnie zmieniły warunki prowadzenia przez Grupę BAH i wchodzące w jej skład podmioty działalności na rynku motoryzacyjnym. Musimy rozważyć wszelkie dostępne opcje dla prowadzonych przez nas biznesów, mając świadomość finansowych potrzeb organizacji. Nie jest to optymalny, z perspektywy otoczenia rynkowego, moment na rekonfigurację Grupy BAH (…) równocześnie jednak zakładamy, że na rynku nie brak jest profesjonalnych inwestorów, którzy mogą być zainteresowani potencjałem przedsięwzięć rozwijanych w ramach Grupy BAH – powiedział prezes BAH Mariusz Książek. Firma wyjaśnia, że badanie możliwości, jakie przed nią stoją ma związek z planowanym zakończeniem współpracy Grupy BAH z koncernem Jaguar Land Rover w charakterze generalnego importera i koniecznością dostosowania planu reorganizacji Grupy do aktualnej sytuacji na rynku motoryzacyjnym.

Przypomnijmy, że pod koniec lipca media obiegła informacja, iż po wygaśnięciu umowy zawartej 31 maja 2016 r. przez British Automotive Polska, działalność importerska Jaguar Land Rover na terenie Polski będzie kontynuowana bez udziału spółek z grupy kapitałowej BAH. Zgodnie z podanymi informacjami, działalność importerska będzie kontynuowana przez JLR wspólnie ze spółką Inchcape PLC, która prowadzi już działalność importerską dla JLR na terenie Finlandii oraz krajów bałtyckich.

W Polsce grupa Inchcape prowadzi od 2004 r. działalność dealerską, związaną z markami BMW i MINI (na ostatniej Liście TOP50 firma zajęła 27. miejsce, sprzedając w 2019 r. blisko 4 tysiące nowych samochodów). Całkiem zasadne zdaje się więc pytanie, czy informacji o nowym importerze JLR oraz o możliwości zakupu dealerstw należących do „starego” importera nie należy ze sobą łączyć? Bo skoro to Inchcape ma być następcą BAH w roli importera JLR w Polsce, to z logicznego punktu widzenia brytyjska grupa staje się dość naturalnym kandydatem do zainwestowania czy wręcz zakupu dealerskiego biznesu należącego do firmy Mariusza Książka. Zapewne wkrótce przekonamy się, czy – i w jaki sposób – rynkowa praktyka zweryfikuje ten tok rozumowania.

Zdjęcie: British Automotive Holding

Skontaktuj się z autorem
Redakcja
Linkedin
REKLAMA
Zobacz również
Aktualności
Pierwszy spadek w 2024 r.
Redakcja
18/4/2024
Aktualności
Samochód od dealera
Redakcja
17/4/2024
Aktualności
VW stawia na chińską platformę. Chce sprzedawać tańsze „elektryki”
Redakcja
17/4/2024
Miesięcznik Dealer
Jedyne na rynku pismo poświęcone w 100 proc. tematyce zarządzania autoryzowaną stacją dealerską. Od ponad 12 lat inspirujemy właścicieli, menedżerów i szefów poszczególnych działów dealerstw samochodów.