Aktualności

Daimler zostawia otwartą furtkę ws. elektryfikacji

Niemiecki producent będzie gotowy na pełną elektryfikację do 2030 r. – wynika z informacji, które przekazał Reuterowi prezes Daimlera Ola Kallenius. Nie musi to jednak oznaczać końca sprzedaży samochodów spalinowych.

Mercedes-AMG GT 53 4MATIC+ (Kraftstoffverbrauch kombiniert: 8,7–8,6 l/100 km, CO2-Emissionen kombiniert: 198-196 g/km); 2021; Exterieur: spektralblau magno; Interieur: Leder Exklusiv Nappa STYLE tartufobraun/schwarz, Performance Lenkrad in Leder Nappa mit Lenkradtasten;Kraftstoffverbrauch kombiniert: 8,7–8,6 l/100 km, CO2-Emissionen kombiniert: 198-196 g/km *

Mercedes-AMG GT 53 4MATIC+ (combined fuel consumption: 8,7-8,6 l/100 km, combined CO2 emissions: 198-196 g/km); 2021; exterior: spectrale blue magno; interior: exclusive leather nappa STYLE truffle brown/black, steering wheel in nappa leather with steering wheel buttons;Combined fuel consumption: 8,7-8,6 l/100 km, combined CO2 emissions: 198-196 g/km *

Gdy pod koniec zeszłego roku koncerny zaczęły bombardować nas informacjami na temat zakończenia produkcji aut spalinowych, padały często sztywne daty. Nieco inaczej postąpiły Volkswagen oraz Audi, które, owszem, zaproponowały własny termin końca „spalinówek”, ale zastrzegły przy tym, że ostateczna decyzja będzie zależała od uwarunkowań rynku, przepisów prawnych i samych klientów, zostawiając sobie tym samym otwartą furtkę.

W podobnym tonie wypowiedział się Ola Kallenius, który podał, że Daimler będzie dążył do osiągnięcia pełnej elektryfikacji do końca trwającej dekady, podkreślając zarazem, iż nie jest to oficjalny deadline. “Nie powinniśmy skupiać się w dyskusjach na tym, kiedy odejdziemy od napędów spalinowych, bo nie ma to większego znaczenia. Ważne jest to, jak szybko będziemy w stanie osiągnąć 100-proc. elektryfikację i na tym zamierzamy się skoncentrować” – powiedział prezes Daimlera w rozmowie z Reuterem.

Daimler przewiduje, że do 2025 r. za połowę sprzedaży producenta będą odpowiadały auta elektryczne i, w mniejszym stopniu, hybrydy. W tym celu do 2030 r. koncern planuje wydać nawet 40 mld euro na elektryfikację. W planach firmy jest m.in. wybudowanie ośmiu zakładów produkujących baterie do pojazdów niskoemisyjnych. Z kolei od 2025 r. na nowych platformach będą konstruowane wyłącznie auta elektryczne.

Plany Daimlera zbiegły się w czasie z nowym unijnym programem „Fit for 55”, który wymusi na producentach samochodów szybszą elektryfikację i de facto postawi kropkę na rozwoju tradycyjnej motoryzacji.

Skontaktuj się z autorem
Redakcja
Linkedin
REKLAMA
Zobacz również
Aktualności
Stellantis rozstaje się z Carlosem Tavaresem. W tle brak zgody co do dalszego rozwoju firmy
Redakcja
2/12/2024
Aktualności
Europa: wzrost na koniec roku pod znakiem zapytania?
Redakcja
29/11/2024
Aktualności
Grupa Plichta z nowym salonem marek Omoda i Jaecoo
Redakcja
26/11/2024
Miesięcznik Dealer
Jedyne na rynku pismo poświęcone w 100 proc. tematyce zarządzania autoryzowaną stacją dealerską. Od ponad 12 lat inspirujemy właścicieli, menedżerów i szefów poszczególnych działów dealerstw samochodów.