Aktualności

Duży spadek rejestracji chińskich „elektryków” w Europie

W sierpniu doszło do 48-proc. spadku rejestracji chińskich aut elektrycznych w Europie – wynika z danych firmy badawczej Dataforce. To najniższy wynik od 18 miesięcy.

Rejestracje MG spadły w sierpniu na terenie Europy o 65 proc. | Fot. mat. prasowe

Jato Dynamics podaje z kolei, że MG, brytyjska marka, która znajduje się obecnie pod skrzydłami SAIC Motor Corp., nie jest już liderem w Europie – miejsce dotychczasowego numeru jeden zajęło BYD. Chiński gigant, który na dobrą sprawę dopiero rozpoczął ekspansję w Europie, zwiększył w sierpniu liczbę rejestracji o 19 proc. r/r.

Felipe Munoz, starszy analityk w Jato Dynamics, tłumaczy, że niepewność związana z tymczasowymi taryfami, które nałożyła na Chiny EU, może wyjaśniać częściowo sierpniowy – 65-proc. – spadek rejestracji MG. Ekspert dodaje przy tym, że producent kładzie większy nacisk na miękkie hybrydy oraz hybrydy typu plug-in aniżeli pełne „elektryki”.

Chińscy producenci stoją dziś przed niejasną sytuacją w kwestii ceł, które w ostatecznym kształcie miałyby obowiązywać od listopada. „Choć słyszymy o wielu planach i zapowiedziach producentów z Państwa Środka, więcej jest dziś niepewności co do przyszłości chińskich «elektryków» oraz tego, jak Europa zareaguje na rosnącą konkurencję” – przekonuje Felipe Munoz.

Problemem jest też szerszy spadek popytu na samochody elektryczne w Europie, gdzie w ciągu pierwszych ośmiu miesięcy 2024 r. – po tym, jak choćby Niemcy zrezygnowały z zachęt dla kupujących – rejestracje zmalały o 5,5 proc.

Skontaktuj się z autorem
Redakcja
Linkedin
REKLAMA
Zobacz również
Aktualności
Tesla walczy o rynek. W Berlinie ruszyła produkcja nowej wersji Modelu Y
Redakcja
15/1/2025
Aktualności
Wspólne rozliczanie emisji ratunkiem dla producentów
Redakcja
13/1/2025
Aktualności
MG w TOP20 rejestracji nowych aut
Redakcja
10/1/2025
Miesięcznik Dealer
Jedyne na rynku pismo poświęcone w 100 proc. tematyce zarządzania autoryzowaną stacją dealerską. Od ponad 12 lat inspirujemy właścicieli, menedżerów i szefów poszczególnych działów dealerstw samochodów.