Zwiększa się ponadto liczba ogólnodostępnych punktów ładowania. Jest ich już w Polsce 7563 (4163 stacje), z czego 29 proc. stanowią szybkie punkty ładowania prądem stałym (DC), a 71 proc. wolne punkty prądu przemiennego (AC) o mocy mniejszej lub równej 22 kW.
Problem w tym, że rozwój elektryfikacji w Polsce stanął ostatnio przed dużym wyzwaniem, bo NFOŚiGW zapowiedział wstrzymanie dopłat z „ Mojego elektryka” w ramach ścieżki leasingowej w okresie od 1 września do 31 grudnia 2024 r. „(…) To stwarza poważne ryzyko spadku popytu na BEV-y w Polsce. Leasing cieszy się szczególną popularnością wśród przedsiębiorców, którzy nabywają ponad 80 proc. aut całkowicie elektrycznych na polskim rynku. PSNM już od dawna apelowało o podwyższenie budżetu programu «Mój elektryk» (…) – twierdzi Jan Wiśniewski, dyrektor centrum badań i analiz PSNM (dawniej PSPA).
Na trudną sytuację zwraca także uwagę Jakub Faryś, prezes PZPM: „Jako branża jesteśmy bardzo zaskoczeni faktem zawieszenia programu, bo od wielu miesięcy uzyskiwaliśmy zapewnienia, że będzie on kontynuowany. W tej sytuacji być może warto rozważyć przeznaczenie części pieniędzy spośród 1,6 mld zł pochodzących z KPO na dofinansowanie zakupów pojazdów zeroemisyjnych przez firmy. Wsparcie to byłoby bardzo dobrym uzupełnieniem programu «Mój elektryk», pozwalającym na utrzymanie płynności zakupów do momentu ponownego uruchomienia transz”.