Na projekt oraz dostosowanie linii produkcyjnych do konstrukcji samochodów nowej generacji przeznaczono w ciągu ostatnich dwóch lat 2 mld zł. Inwestycja objęła budowę hali-spawalni o powierzchni 14 tys. m2 oraz nowej hali logistycznej, która zapewnia 46 tys. m2 powierzchni magazynowej. W ramach procesu rozbudowy zintegrowano tereny zakładu po obu stronach ul. Smołdzinowskiej.
Modernizacja fabryki przełożyła się na automatyzację i robotyzację procesów. To z kolei wymusiło zmiany w organizacji pracy. W przypadku zakładu w Poznaniu dotyczyło to 1800 szkoleń, których celem było przekwalifikowanie pracowników i przygotowanie ich do pracy w nowych warunkach. – Taka inwestycja to dla nas ogromne wyzwanie. Przed nami dużo pracy, związanej nie tylko z przebudową zakładu, ale również ze szkoleniami pracowników. Już rozwijamy kwalifikacje naszej załogi z uwzględnieniem nadchodzących zmian technologicznych – zapowiadał jeszcze w zeszłym roku Dietmar Mnich, obecny dyrektor Volkswagen Poznań. Volkswagen Poznań jest największym producentem samochodów w Polsce. W 2019 r. cztery zakłady zlokalizowane w Wielkopolsce opuściło 266 tys. pojazdów dostawczych.
Zdjęcie: Volkswagen Media