Aktualności

Fiasko negocjacji między Renault a VW. Nie będzie wspólnego taniego „elektryka”

Nie będzie małego „elektryka” wyprodukowanego przez Renault i Volkswagena. Niepowodzeniem zakończyły się negocjacje obu firm, których owocem miało być opracowanie niedrogiej i w pełni elektrycznej wersji Twingo – podaje Agencja Reutera.

„Chciałem pokazać, że europejski przemysł może współpracować jako zespół, więc uważam, że to stracona szansa, ale mogą pojawić się inne możliwości” – skomentował podczas paryskiej imprezy VivaTech Luca de Meo, dyrektor generalny Renault. VW odmówiło zaś komentarza w sprawie. Jak wskazuje Agencja Reutera, partnerstwo między niemieckim i francuskim gigantem doprowadziłoby do połączenia znanych marek dwóch największych gospodarek Europy, tworząc przeciwwagę dla azjatyckich rywali, którzy wkraczają na Stary Kontynent.

Renault kontynuuje jednak prace nad elektrycznym modelem Twingo. Jego sprzedaż została zaplanowana na 2026 r., przy cenie poniżej 20 tys. dol. VW i Renault miały nadzieję, że poprzez dzielenie się pracą obniżą koszty, co pozwoliłoby im konkurować z chińskimi markami, które coraz liczniej wkraczają do Europy. Jedno ze źródeł, na które powołuje się Agencja Reutera, twierdzi, że porozumienie między firmami było bliskie, ale VW ostatecznie zrezygnował, decydując się na opracowanie własnego taniego „elektryka”.

Małe i niedrogie samochody elektryczne wydają się dziś tym bardziej potrzebne, z uwagi na widmo podwyżek cen aut, wynikające z regulacji emisji CAFE, które – zdaniem Jacka Pawlaka, prezesa Toyota Central Europe – mogą oznaczać nawet koniec małych miejskich modeli.

Skontaktuj się z autorem
Redakcja
Linkedin
REKLAMA
Zobacz również
Aktualności
Chiński problem niemieckich producentów
Redakcja
14/10/2024
Aktualności
Używane po włosku: lekcja dla branży
Redakcja
10/10/2024
Aktualności
„Elektryki” pod ścianą
Redakcja
10/10/2024
Miesięcznik Dealer
Jedyne na rynku pismo poświęcone w 100 proc. tematyce zarządzania autoryzowaną stacją dealerską. Od ponad 12 lat inspirujemy właścicieli, menedżerów i szefów poszczególnych działów dealerstw samochodów.