Aktualności

Ford stawia na mniejsze „elektryki”, większe modele opóźnione

Niejeden producent skręca dziś bardziej w stronę mniejszych aut elektrycznych. Taką strategię przyjął też Ford, który zapowiedział opóźnienie produkcji swoich dwóch „elektryków” nowej generacji, uzasadniając to koncentracją na tworzeniu bardziej kompaktowych i przystępnych cenowo modeli bateryjnych – wynika z informacji Agencji Reutera.

Fani elektrycznego pick-upa F-150 Lightning poczekają jeszcze na jego następcę | Fot. mat. prasowe

W praktyce oznacza to, że premiera kolejnego elektrycznego pick-upa, będącego następcą modelu F-150 Lightning, zostanie opóźniona: pojazd zadebiutuje w 2028 r., a nie – jak pierwotnie planowano – w 2027. Auto będzie produkowane w fabryce Forda na terenie stanu Tennessee. Firma opóźniła ponadto produkcję swojego vana E-Transit, przekładając ją z roku 2026 na 2028 r. (tu już produkcja w zakładzie Assembly Plant w Ohio).

Producent przekonuje jednak, że F-150 Lightning oraz E-Transit „nadal spełniają dzisiejsze potrzeby klientów”. Ford dodaje przy tym, że „będzie elastycznie dostosowywał terminy wprowadzania nowych aut na rynek”, wpasowując się w rynkowe potrzeby oraz popyt, przy jednoczesnym dążeniu do poprawy rentowności.

Reuters przypomina, że Chiny mają wyraźną przewagę cenową w segmencie aut elektrycznych, co sprawia, że producenci stawiają dziś na mniejsze i bardziej przystępne cenowo BEV-y. Jim Farley, dyrektor generalny Forda, uważa zresztą, że obecnie rynek „elektryków” w USA to dla firmy małe pojazdy (do ich produkcji wykorzystuje ona tańsze akumulatory i udoskonaloną platformę), które pozwalają na dojazd do pracy i typowo miejską jazdę.

Na aktualną elektryczną gamę modelową Forda składają się Mustang Mach-E, F-150 Lightning oraz E-Transit EV. Co ważne, producent nie zarobił na sprzedaży modeli bateryjnych, wręcz przeciwnie – Ford prognozuje, że do 2025 r. straci nawet 5,5 mld dol. na swojej działalności związanej z „elektrykami” i oprogramowaniem.

Skontaktuj się z autorem
Redakcja
Linkedin
REKLAMA
Zobacz również
Aktualności
BYD coraz silniejsze w Niemczech i UK. Tesla w tarapatach
Redakcja
10/11/2025
Aktualności
Grupa Plichta z salonem BYD w nowym standardzie
Redakcja
7/11/2025
Aktualności
Polska: rejestracje w górę. Chińskie marki z kolejnymi rekordami
Redakcja
4/11/2025
Miesięcznik Dealer
Jedyne na rynku pismo poświęcone w 100 proc. tematyce zarządzania autoryzowaną stacją dealerską. Od ponad 12 lat inspirujemy właścicieli, menedżerów i szefów poszczególnych działów dealerstw samochodów.