Na wstępie małe uściślenie. 30 lat to bez dwóch zdań kawał czasu, ale spoglądając na całą biznesową schedę Grupy Lellek, mowa tu jedynie o wycinku z ponad… 120-letniej historii, gdyż rzemieślnicza tradycja rodziny Lellków sięga aż 1901 r. – to wtedy Grzegorz Lellek otworzył pod Opolem kuźnię i warsztat ślusarski. Z kolei pierwszy warsztat samochodowy, specjalizujący się – jakże by inaczej – w obsłudze Volkswagena i Audi – firma uruchomiła już w roku 1967. Warto mieć zatem z tyłu głowy, że 30. urodziny grupy dotyczą wyłącznie rozdziału związanego z autoryzowaną branżą automotive. Co nie zmienia faktu, że to ten rozdział rozpoczął najlepszy i najbardziej dynamiczny okres rozwoju w historii firmy (obszerną, wielowątkową sylwetkę dealera opublikujemy we wrześniowym „Dealerze”).
Dziś Grupa Lellek to 9. pod względem sprzedaży nowych aut dealer w Polsce (ponad 8,7 tys. szt. w 2023 r.), firma znajduje się także w TOP10 autoryzowanych sprzedawców samochodów używanych (z wolumenem 2,3 tys. sprzedanych pojazdów). Matecznik dealerstwa znajduje się oczywiście w Opolu, ale zasięg terytorialny grupy systematycznie rośnie, bo obecnie prowadzi ona działalność także w Gliwicach, Katowicach, Kędzierzynie-Koźlu, Tarnowskich Górach, Wrocławiu, a nawet w Sopocie. Patrząc na ostatnią aktywność przedsiębiorstwa, można napisać krótko: dzieje się. Nowo postawiony obiekt Porsche Centrum Sopot, modernizacja salonu aut używanych w Katowicach, przeprowadzka Skody z Tarnowskich Gór do Bytomia, rozpoczęcie budowy stacji Porsche w Bydgoszczy – to tylko najważniejsze z realizowanych obecnie inwestycji dealera. A wszystko przy w pełni funkcjonującej działalności bieżącej, no i oczywiście obchodach 30-lecia obecności na rynku.
Co się zaś tyczy świętowania, Grupa Lellek od zawsze angażuje przy takich okazjach cały swój zespół. Jest kogo, bo w wielooddziałowej grupie pracuje obecnie ponad 830 osób (co ciekawe, 28 proc. z tego grona stanowią kobiety; w 2023 r. firma otrzymała od portalu Marka Pracodawcy wyróżnienie „Friendly Workplace”, a także nagrodę specjalną za nowoczesne standardy w relacjach z pracownikami oraz promowanie kultury przyjaznego i inkluzywnego miejsca pracy). W połowie czerwca w Zatoce „Bajka” w Grodźcu koło Opola odbył się tradycyjny, organizowany co roku, piknik dla pracowników dealerstwa i ich rodzin, tym razem połączony dodatkowo z celebracją 30 lat firmy. Atrakcji standardowo nie brakowało – od dmuchańców i malowania twarzy, przez konkursy z nagrodami (w tym z wiedzy na temat firmy), aż po prywatny koncert Kamila Bednarka. – Największą wartością tej firmy są właśnie pracownicy. Mamy świadomość, jak trudno dziś o profesjonalną i sprawdzoną załogę, dlatego robimy wszystko, żeby spełniać ambicje zatrudnionych, tak pod względem finansowym, jak i satysfakcji z pracy. Wierzę, że wychodzi to nieźle, bo rotacja załogi jest bardzo niska, a w samym 2023 r. dołączyło do nas kolejne 70 osób – mówi Błażej Jarząb, dyrektor zarządzający Lellek Opole odpowiedzialny za marketing, IT i aftersales.
Na tegorocznym Lellek Day miały też miejsce bardziej uroczyste chwile – podczas spotkania Agnieszka Lellek-Klimek ogłosiła oficjalny start działalności Fundacji Lellek Pomaga. To jeszcze jedna strona aktywności dealera, któremu los potrzebujących nie pozostawał nigdy obojętny. Cóż, 30-lecie to znakomity moment, aby i w tej dziedzinie wrzucić kolejny bieg.