W nowoczesnym obiekcie o powierzchni 276 m2 dostępne będą takie modele, jak Alpine A110, A290 (elektryczny miejski hot hatch o mocy 220 KM), a także limitowane serie kolekcjonerskie. Pasjonaci Alpine zaopatrzą się ponadto na miejscu w odzież i akcesoria związane z marką. Co więcej, na stałej ekspozycji dealer zaprezentuje samochody Alpine A220 z 1968 r. czy A110 R Le Mans – najnowszą, limitowaną wersję kultowego modelu.
Ciekawym elementem, mającym na celu lepszą integrację klienta z marką, są – organizowane już przez Renault Polska – szkolenia Alpine Driving Experience Center, odbywające się na torze Modlin pod okiem trenerów jazdy sportowej.
„Od początku chodziło nam o coś więcej, niż zbudowanie kolejnego obiektu sprzedażowego. Naszą ambicją było stworzenie miejsca, które będzie żyło – gdzie wspólnie oglądamy wyścigi, poznajemy klasyczne modele i przeżywamy premiery futurystycznych nowości (…). Alpine Centre Warszawa to nasza wizja tego, jaka jest marka Alpine – mająca wiele do opowiedzenia, otwarta na ludzi i napędzająca ich pasję” – twierdzi Bogdan Pietrzak, prezes i założyciel Grupy Pietrzak.
Tomasz Mróz, dyrektor wykonawczy Grupy Renault w Polsce i krajach bałtyckich, zwraca zaś uwagę, że otwarcie Alpine Centre Warszawa pokazuje rosnący potencjał brandu na polskim rynku. „Cieszy nas, że wspólnie z Grupą Pietrzak możemy tworzyć przestrzeń, która w pełni oddaje ducha marki – jej sportowe DNA, innowacyjność i pasję do motoryzacji (…)” – przekonuje przedstawiciel Grupy Renault.
Grupa Pietrzak jest wyłącznym przedstawicielem Alpine w Polsce. Dealer otworzył najpierw w 2019 r. salon francuskiego brandu w Katowicach, później zaś – w roku 2023 – zainwestował w showroom przy ul. Wirażowej 21 w Warszawie (obok stołecznego salonu Ferrari grupy), gdzie dziś poza salonem kultowej włoskiej marki – już w ramach konceptu La Squadra – stoi obiekt, w którym dealer oferuje auta marek Alpine oraz Pagani.