Największa transakcja w historii branży dealerskiej stała się faktem. 1 grudnia 2022 r. Piotr Turek, dyrektor finansowy Renault Retail Group, przekazał symboliczny klucz zarządowi Holdingu 1. W wyniku porozumienia Grupa PGD zwiększy stan posiadania o cztery salony sprzedaży Renault oraz Dacii w Warszawie, pięć autoryzowanych serwisów i cztery zakłady blacharsko-lakiernicze. W październiku formalnej zgody na zakup udzielił Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumenta.
Zakupowi będzie towarzyszyć zmiana nazw handlowych – już wkrótce zamiast szyldu RRG Warszawka Aleje Jerozolimskie zobaczymy więc nazwę Renault PGD Aleje Jerozolimskie (i analogicznie: Renault PGD Puławska itd.). Rebranding ma też z czasem objąć pozostałe salony wielomarkowego dealera, a nowe oznakowanie będzie mocniej sygnalizować przynależność obiektu do Grupy.
Zakup RRG Warszawa jest bez wątpienia najważniejszym ruchem Holdingu 1 na rynku dealerskim, ale niejedynym. W pierwszym kwartale br. we Wrocławiu firma kupiła stację Forda oraz uruchomiła obiekt Mitsubishi. W Krakowie i Warszawie dealer otworzył salony dedykowane marce CUPRA (tzw. CUPRA studio). A na tym nie koniec, bo już wkrótce, od stycznia 2023 r., swoją działalność w Warszawie zainaugurują dealerstwa Opla oraz DS Automobiles, kolejnej nowej marki (po Renault i Dacii) w portfolio Grupy PGD.
Połączenie Grupy PGD oraz RRG Warszawa może wreszcie oznaczać przetasowania na szczycie tabeli największych polskich dealerów, bo zsumowana sprzedaż nowych samochodów przez obie firmy w 2021 r. (RRG Warszawa – 5 269 szt., Grupa PGD – 17 155 szt.) pozwoliłaby wyprzedzić dotychczasowego lidera – Grupę Cichy-Zasada (20 583 szt.) – Zdobycie tytułu lidera, choć miłe i cenne, nigdy nie było dla nas celem samym w sobie. Najważniejsza jest efektywność przedsięwzięcia, a tę długofalowo osiąga się nie rankingami sprzedaży, a budowaniem zaufania klientów – podkreślił natomiast Adam Pietkiewicz, prezes Holdingu 1.
Sprzedaż RRG Warszawa stanowi nie tylko pokaz siły Grupy PGD – to także element strategii Grupy Renault w ramach długoterminowego planu „Renaulution”. – Proces zmiany właścicielskiej, a co za tym idzie sprzedaży 100 proc. udziałów Renault Retail Group Warszawa i oddanie działalności dealerskiej w ręce prywatnego przedsiębiorcy, jest elementem zmiany modelu biznesowego RRG w Europie. – powiedział na konferencji Tomasz Mróz, dyrektor wykonawczy Grupy Renault w Polsce i krajach bałtyckich.