Aktualności

Jak wykorzystać system BDC do efektywnej sprzedaży?

80 proc. firm traci pieniądze tylko przez to, że nie oddzwania do swoich klientów. O kontakt trudno też w innych kanałach komunikacji: 36 proc. maili zostaje bez odpowiedzi.

80 proc. firm traci pieniądze tylko przez to, że nie oddzwania do swoich klientów. O kontakt trudno też w innych kanałach komunikacji: 36 proc. maili zostaje bez odpowiedzi. A gdyby tak Twój salon samochodowy zapoczątkował rewolucyjne zmiany w obsłudze klienta? Zobacz, jak stać się liderem w swojej branży dzięki rozwiązaniu przygotowanemu przez firmę Systell.

Kontroluj telefony. Odbieraj 100 proc. połączeń od klientów
Każde połączenie to szansa sprzedażowa. System BDC pozwala kontrolować 100 proc. rozmów z telefonów firmowych oraz telefonów komórkowych doradców handlowych.

Jeden panel do zarządzania kontaktem z klientem
BDC integruje wszystkie kanały komunikacji oraz wewnętrzne systemy firmowe. Niezależnie od tego, czy klient napisze e-maila, zadzwoni, wyśle SMS-a czy zada pytanie na czacie lub na Messengerze, doradca będzie mógł mu odpowiedzieć z poziomu swojego panelu.

Zbieraj informacje o klientach i wykorzystuj je do podnoszenia jakości obsługi
Gdy klient kontaktuje się z Twoją firmą, system tworzy jego profil. Każdy kolejny kontakt zapisuje się tam automatycznie. Dzięki temu doradca wie, kim jest jego rozmówca, jaki samochód kupił, kiedy mija termin przeglądu czy na jakie jazdy testowe się umówił. To bardzo cenne informacje, które możesz wykorzystać, aby zdobyć większe zaufanie klienta i przekonać go do zakupu.

Nie trać czasu na klientów, którzy nie odbierają
System BDC pozwala na wykonywanie połączeń i zarządzanie nimi. Możesz wybrać typ dialera, żeby zoptymalizować pracę doradców. Predictive dialer inicjuje połączenia z osobami, które są dostępne. Pracownicy nie tracą czasu na odsłuchiwanie poczty głosowej ani na czekanie aż klient odbierze telefon. To dobre rozwiązanie dla działów call center, ale też dla doradców, którzy dzwonią do zimnej bazy. W ten sposób pracownik może wykonać więcej połączeń w ciągu godziny i działać w 100 proc. efektywnie. System daje też możliwość wprowadzenia IVR (interaktywnych komend głosowych), które kierują konsumenta od razu do odpowiedniego działu.

Zbieraj dane i kontroluj wyniki
Wiedza o tym, co działa, a co nie, daje Ci przewagę. Mając wartościowe informacje, możesz optymalizować procesy i działać efektywniej. Dlatego BDC wzbogacony jest o moduł dedykowanych raportów. Możesz m.in. badać service level (SVL), satysfakcję klientów (CSI), efektywność konkretnych pracowników, call abandonment rate, call scoring, skuteczność kampanii outboundowych, koszt połączeń oraz wiele innych elementów. To pozwoli Ci łatwo zidentyfikować mocne i słabe strony obsługi klienta oraz szybko wdrożyć odpowiednie zmiany. Nagrywaj rozmowy i wykorzystuj je do szkoleń lub do poprawy efektywności

Same wskaźniki sprzedażowe nie dają kompletu informacji. Bardziej jakościowe dane zapewni Ci funkcja automatycznego nagrywania i zapisywania wszystkich rozmów. Dzięki temu, gdy pojawi się konflikt z klientem, zawsze będziesz mógł wrócić do konkretnej rozmowy i sprawnie wyjaśnić sprawę. Nagrania przydadzą się też przy szkoleniu nowych doradców oraz przy analizie skuteczności różnych technik sprzedaży przez telefon.

Bądź zawsze na bieżąco
Lubisz wiedzieć, co się dzieje i na bieżąco monitorować pracę doradców? Logując się do systemu BDC, widzisz wallboard z analizą informacji w czasie rzeczywistym. Dzięki temu wiesz np. ilu klientów czeka na połączenie, ile było telefonów nieodebranych, ilu doradców jest zalogowanych czy ile wynosi średni czas rozmowy pracownika z konsumentem.

Zaskocz klientów premium
Powracający klienci oraz konsumenci, którzy zostawiają więcej pieniędzy w Twoim salonie samochodowym, zasługują na szczególną obsługę. Jeśli ją zapewnisz – zyskasz w ich oczach. Dzięki systemowi BDC możesz segmentować bazę i łatwiej identyfikować klientów VIP, a tym samym przydzielać im najbardziej kompetentnych doradców, oferować szybsze załatwienie sprawy, dodatkowe usługi czy oferty.

Połącz dział handlowy z serwisem
Serwis blacharsko-lakierniczy często funkcjonuje jak całkowicie oddzielny organizm. Pracownicy nie przejmują się sprzedażą, zbieraniem danych czy komunikacją z działem handlowym. Niesłusznie. Klienci, którzy korzystają z usług serwisu, mogą kontaktować się z innymi działami, dopytywać o ofertę czy wykazywać zainteresowanie nowym lub używanym samochodem. Dlatego tak ważna jest wewnętrzna komunikacja. System BDC zbierze informacje o kliencie i pozwoli na sprawne przekazywanie zadań oraz danych pomiędzy działami. Dzięki temu doradca zawsze będzie wiedział, czym zainteresowany jest klient i jaka jest jego historia.

Prowadź skuteczne kampanie promocyjne
W 2019 r. branża motoryzacyjna wydała na promocję online niemal 317 mln zł (badanie AdEx, PwC). To przede wszystkim reklamy displayowe, ogłoszenia, kampanie mailingowe i działania w wyszukiwarce. Jaka część tych pieniędzy została wyrzucona w błoto? Wielu dealerów reklamuje się, ale nie mierzy efektywności takiej promocji. Bez analizy i wyciągania wniosków nie ma szans na skuteczność w dłuższej perspektywie. System BDC pozwala na tworzenie kampanii outboundowych i uruchamianie ich w 5 minut, a także na analizę efektów. W ten sposób kontrolujesz swoje wydatki i inwestujesz tylko w reklamę, która przynosi efekty i przyciąga klientów do salonu.

Zadbaj o tajemniczego klienta
Nigdy nie wiesz, kiedy importer czy agencja badawcza wyśle do Twojego salonu samochodowego tajemniczego klienta. Nie daj się zaskoczyć. Gdy wdrożysz system BDC, sprawnie, szybko i dobrze obsłużysz każdego, kto wejdzie do Twojego salonu.

Optymalizuj i zmieniaj
System BDC stworzony przez firmę Systell to dedykowane rozwiązanie. Oznacza to, że możesz go w pełni dopasować do potrzeb swojego salonu oraz odpowiednio zintegrować z systemem DMS i innymi narzędziami firmowymi. Korzystasz z funkcji, których potrzebujesz, łatwo optymalizujesz procesy oraz poprawiasz wyniki sprzedażowe.

Proste i szybkie wdrożenie BDC
System BDC możesz wdrożyć nawet w ciągu miesiąca. Nie musisz robić rewolucji, zatrudniać nowych pracowników czy wydawać fortuny. Wystarczy, że powiesz nam, na czym Ci zależy i czego potrzebujesz.

OPINIA KLIENTA, Łukasz Rossa, Call Center Manager w firmie Inchcape:

Oddziały w trzech miastach, rozproszony zespół pracowników i konieczność komunikacji między kilkoma działami sprawiała, że potrzebowaliśmy kompleksowego BDC, które odpowie na nasze potrzeby. Poszukiwaliśmy dostawcy, który zrozumiałby nasze potrzeby biznesowe i zaproponował adekwatne rozwiązania. Wybór Systell był optymalnym rozwiązaniem. Firma stworzyła dla nas BDC z dedykowanym działem Call Center, który pozwolił nam na sprawne zarządzanie relacjami i połączeniami, a także na znacznie skuteczniejsze wykonywanie zadań. Z perspektywy czasu możemy powiedzieć, że dzięki rozwiązaniu Systell osiągnęliśmy zakładane cele.

CHCESZ PRZETESTOWAĆ DARMOWE DEMO SYSTEMU BDC?
SKONTAKTUJ SIĘ Z NAMI I SAM PRZEKONAJ SIĘ, JAK TAKIE ROZWIĄZANIE USPRAWNI KOMUNIKACJĘ Z KLIENTAMI W TWOIM SALONIE.

JAROSŁAW STĘPKOWSKI
SALES DIRECTOR
TEL.506 631 425 JAROSLAW.STEPKOWSKI@SYSTELL.PL

W SYSTELL POMAGAMY FIRMOM PODBIJAĆ SERCA KLIENTÓW I ZDOBYWAĆ PRZEWAGĘ NAD KONKURENCJĄ. TWORZYMY KOMPLEKSOWE ROZWIĄZANIA DO SKUTECZNEJ KOMUNIKACJI. PRZYGOTUJEMY DLA CIEBIE SYSTEM BDC, SYSTEM CONTACT CENTER, SYSTEM TICKETOWY, WIRTUALNĄ CENTRALĘ TELEFONICZNĄ LUB DEDYKOWANE NARZĘDZIE DO AUTOMATYZACJI OBSŁUGI KLIENTA.

Skontaktuj się z autorem
Systell Linkedin
Zobacz również
Aktualności sponsorowany
Yamaha Motor poszukuje dealerów
Redakcja
27/10/2020
Aktualności
Paryż zapowiada kolejne obostrzenia dla branży
Redakcja
27/10/2020
Aktualności sponsorowany
Ford poszukuje dealera w Warszawie
Redakcja
26/10/2020
Miesięcznik Dealer
Jedyne na rynku pismo poświęcone w 100 proc. tematyce zarządzania autoryzowaną stacją dealerską. Od ponad 12 lat inspirujemy właścicieli, menedżerów i szefów poszczególnych działów dealerstw samochodów.