Aktualności

Jeszcze mniej modelu agencyjnego w Volkswagenie

W zeszłym roku Grupa VW przeprowadziła śledztwo, które miało zweryfikować, czy dalsze utrzymywanie modelu agencyjnego w segmencie aut elektrycznych ma sens. W efekcie część marek koncernu wróciła do tradycyjnego modelu dystrybucji. Dziś VW idzie jeszcze dalej.

At the dealerships too, the logo, the moving frame and light will play a key role. In architectural terms, there will be no change to the interior of the dealerships.

Informację o kolejnych zmianach w Grupie Volkswagen opublikował brytyjski serwis „Car Dealer Magazine”, który dotarł do treści komunikatu przekazanego lokalnym dealerom przez Damiena O’Sullivana, dyrektora zarządzającego VW Group UK. Z wiadomości wynika, że do tych marek producenta, które już zrezygnowały z modelu agencyjnego, dołączy Cupra.

Zmiany w strategii hiszpańskiej marki miał następnie potwierdzić w rozmowie z magazynem przedstawiciel brandu, przyznając, że elektryczne modele Cupry w Europie, w tym także w UK, będą dystrybuowane w ramach systemu dealerskiego. „Car Dealer” podaje, że do zmian doszłoby w 2026 r., choć transformacja nie dotknie wszystkich rynków.

Jednocześnie przedstawiciele Volkswagena cały czas przekonują, że odwrót od modelu agencyjnego jest jedynie tymczasową strategią, a w dłuższym (choć nieokreślonym) terminie grupa wróci do planów wdrożenia systemu sprzedaży bezpośredniej.

Warto przypomnieć, że dyskusja na temat przyszłości modelu dystrybucji w niemieckiej grupie nabrała tempa jesienią zeszłego roku, gdy władze zapowiedziały swego rodzaju audyt, który miał ułatwić decyzję co do dalszego kierunku rozwoju firmy. Wyniki śledztwa miały zostać opublikowane w pierwszym kwartale 2025 r., ale już w grudniu pojawiły się informacje, że na kluczowych europejskich rynkach producenta dojdzie do zmian. Na razie nie pojawiły się natomiast doniesienia, by Grupa VW planowała znieść model agencyjny w przypadku sprzedaży do flot.

Staje się coraz bardziej oczywiste, że system sprzedaży bezpośredniej jest dziś w odwrocie. Kolejne marki po cichu wycofują się z nowego modelu lub przekładają go na bliżej nieokreśloną przyszłość. Do rewolucji nie doszło.

Fot. volkswagen.newsroom

Skontaktuj się z autorem
Redakcja
Linkedin
REKLAMA
Zobacz również
Aktualności
BYD coraz silniejsze w Niemczech i UK. Tesla w tarapatach
Redakcja
10/11/2025
Aktualności
Grupa Plichta z salonem BYD w nowym standardzie
Redakcja
7/11/2025
Aktualności
Polska: rejestracje w górę. Chińskie marki z kolejnymi rekordami
Redakcja
4/11/2025
Miesięcznik Dealer
Jedyne na rynku pismo poświęcone w 100 proc. tematyce zarządzania autoryzowaną stacją dealerską. Od ponad 12 lat inspirujemy właścicieli, menedżerów i szefów poszczególnych działów dealerstw samochodów.