Informację o kolejnych zmianach w Grupie Volkswagen opublikował brytyjski serwis „Car Dealer Magazine”, który dotarł do treści komunikatu przekazanego lokalnym dealerom przez Damiena O’Sullivana, dyrektora zarządzającego VW Group UK. Z wiadomości wynika, że do tych marek producenta, które już zrezygnowały z modelu agencyjnego, dołączy Cupra.
Zmiany w strategii hiszpańskiej marki miał następnie potwierdzić w rozmowie z magazynem przedstawiciel brandu, przyznając, że elektryczne modele Cupry w Europie, w tym także w UK, będą dystrybuowane w ramach systemu dealerskiego. „Car Dealer” podaje, że do zmian doszłoby w 2026 r., choć transformacja nie dotknie wszystkich rynków.
Jednocześnie przedstawiciele Volkswagena cały czas przekonują, że odwrót od modelu agencyjnego jest jedynie tymczasową strategią, a w dłuższym (choć nieokreślonym) terminie grupa wróci do planów wdrożenia systemu sprzedaży bezpośredniej.
Warto przypomnieć, że dyskusja na temat przyszłości modelu dystrybucji w niemieckiej grupie nabrała tempa jesienią zeszłego roku, gdy władze zapowiedziały swego rodzaju audyt, który miał ułatwić decyzję co do dalszego kierunku rozwoju firmy. Wyniki śledztwa miały zostać opublikowane w pierwszym kwartale 2025 r., ale już w grudniu pojawiły się informacje, że na kluczowych europejskich rynkach producenta dojdzie do zmian. Na razie nie pojawiły się natomiast doniesienia, by Grupa VW planowała znieść model agencyjny w przypadku sprzedaży do flot.
Staje się coraz bardziej oczywiste, że system sprzedaży bezpośredniej jest dziś w odwrocie. Kolejne marki po cichu wycofują się z nowego modelu lub przekładają go na bliżej nieokreśloną przyszłość. Do rewolucji nie doszło.



