Aktualności

Kalendarz z przesłaniem

Firma Ciesiółka Auto Group z Leszna podjęła się niecodziennego zadania. Przygotowała kalendarz, z którego dochód ze sprzedaży przeznaczono na budowę ośrodka rehabilitacji dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnej we Włoszakowicach.

Firma Ciesiółka Auto Group z Leszna podjęła się niecodziennego zadania. Przygotowała kalendarz, z którego dochód ze sprzedaży przeznaczono na budowę ośrodka rehabilitacji dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnej we Włoszakowicach.

Początek roku to dla wielu osób okazja do czynienia postanowień i planów na najbliższe miesiące, a dla wszystkich konieczność wymiany kalendarza.

Firma Ciesiółka Auto Group przygotowała kalendarz, z którego dochód przeznaczono na budowę ośrodka rehabilitacji dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnej. Na zdjęciu Anna Ciesiółka, współwłaścicielka dealerstwa

O pożytecznym wykorzystaniu tej okazji pomyślała firma Ciesiółka Auto Group, dealer Volkswagena, Skody i Forda z Leszna, która zrealizowała sportowo-charytatywny projekt z kalendarzem na 2020 rok w roli głównej.


Wykorzystana okazja

Pomysł na przygotowanie kalendarza narodził się kilka miesięcy temu wraz z przyłączeniem się firmy Ciesiółka Auto Group do Polonia Biznes Klubu. Salon firmy, czyli nowego członka klubu, został wybrany na miejsce uroczystej konferencji prasowej, podczas której zaprezentowano żeńską drużynę piłkarską Stainer Polonia Leszno, sponsorowaną m.in. przez dealera. – Konferencja prasowa w naszym salonie odbyła się w kwietniu. Pomyśleliśmy, że warto wykorzystać to wydarzenie i obecność piłkarek, aby zrealizować szczytny cel i wspomóc osoby szczególnie wymagające troski – mówi Anna Ciesiółka, współwłaścicielka Ciesiółka Auto Group. Dealer był pomysłodawcą i organizatorem przygotowania specjalnego kalendarza charytatywnego na 2020 rok. – Poprzez realizację kalendarza postanowiliśmy rozpocząć projekt, dający możliwość zdobycia dodatkowych środków na budowę ośrodka rehabilitacji dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnej we Włoszakowicach – mówi nasza rozmówczyni.

Ośrodek buduje Stowarzyszenie na Rzecz Dzieci i Młodzieży Specjalnej Troski im. Janusza Korczaka we Włoszakowicach. Stowarzyszenie organizuje wiele imprez kulturalnych i sportowych, a także wyjazdów wakacyjnych dla osób niepełnosprawnych, by ułatwić im uczestnictwo w życiu społecznym. – Mamy pod opieką ponad siedemdziesięcioro dzieci i młodzieży niepełnosprawnej. Na co dzień uczęszczają one do różnych placówek, szkół i na warsztaty terapeutyczne, korzystają też z różnego rodzaju rehabilitacji – mówi Grażyna Głuszak, prezes stowarzyszenia.

Rehabilitacja pociąga za sobą duże koszty, dlatego jednym z działań stowarzyszenia jest pozyskiwanie funduszy na ten cel. – Wcześniej nasze stowarzyszenie otrzymywało wiele środków na rehabilitację z Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych. Dzięki temu wykupowaliśmy zabiegi dla naszych podopiecznych w okolicy Włoszakowic. Teraz rehabilitacja w dotychczasowej lokalizacji nie jest już możliwa i zapewnienie odpowiedniej terapii dla osób pozostających pod naszą opieką stało się bardzo problematyczne – mówi Grażyna Głuszak. Z tego względu stowarzyszenie zdecydowało się na budowę własnego ośrodka rehabilitacji we Włoszakowicach, gdzie dzieci i młodzież niepełnosprawna miałyby dostęp do odpowiedniej terapii. Organizacja szukała wsparcia dla realizacji ośrodka wśród lokalnych przedsiębiorców. W ten sposób o potrzebach stowarzyszenia dowiedziała się firma Ciesiółka Auto Group.


Wielozadaniowy projekt

Dealer postanowił wesprzeć budowę okolicznego ośrodka rehabilitacji za pomocą własnego kalendarza. Firma zajęła się zarówno jego przygotowaniem, jak i dystrybucją i promocją w lokalnych mediach. – Realizacja tego przedsięwzięcia była dla pracowników dużym wyzwaniem.

Kalendarz składa się z kilkunastu czarno-białych zdjęć piłkarek Stainer Polonii Leszno,
które zostały zrealizowane podczas sesji w firmie Ciesiółka Auto Group, fot. Marlena Kurowska Photography

Organizacja wszystkich spraw dotyczących kalendarza, a także przeprowadzenie sesji zdjęciowych we wnętrzach firmy wymagały wiele pracy, ale efekt i cel, dla którego pracowaliśmy, dodawały nam entuzjazmu – wspomina Anna Ciesiółka.

Ciesiółka Auto Group do współpracy przy realizacji kalendarza zaprosiła wielu lokalnych przedsiębiorców i profesjonalistów. Do pracy nad projektem włączyła się TEB Edukacja wraz z Karoliną Kędziorą – panie zadbały o perfekcyjny makijaż oraz fryzury modelek. Profesjonalne zdjęcia wykonała Marlena Kurowska, druk został zlecony Agencji Reklamowej BAW, a opakowania kartonowe ufundowała firma Werner Kenkel.

Kalendarz składa się z kilkunastu czarno-białych zdjęć piłkarek, które zostały zrealizowane podczas dwóch profesjonalnych sesji zdjęciowych w firmie Ciesiółka Auto Group. Pierwsza z nich miała miejsce w salonach samochodowych dealera i odbyła się w kwietniu. Zawodniczki Stainer Polonia Leszno pozowały do zdjęć w strojach piłkarskich w towarzystwie najnowszych modeli samochodów marek Volkswagen, Skoda oraz Ford. Druga sesja odbyła się dwa miesiące później, w warsztacie mechanicznym dealera. Zdjęcia wykonano w stylu glamour. Piłkarki zamieniły sportowe stroje i buty na sukienki i szpilki.

Pierwsza z dwóch sesji zdjęciowych odbyła się w salonach samochodowych dealera. Zawodniczki Stainer Polonia Leszno pozowały do zdjęć w strojach piłkarskich w towarzystwie najnowszych modeli samochodów marek Volkswagen, Skoda oraz Ford, fot. Marlena Kurowska Photography

Sponsorami realizacji i wydruku kalendarza charytatywnego – oprócz firmy Ciesiółka Auto Group – były klub sportowy Stainer Polonia Leszno, Cerber Alarmy, Huta Gloss, Interbit i Werner Kenkel. Dzięki współpracy i wsparciu wszystkich tych firm przygotowano 300 egzemplarzy kalendarza. Dealerowi zależało, by poprzez kalendarz do stowarzyszenia trafiło jak najwięcej środków. – Koszt przygotowania kalendarzy był podzielony między sponsorów, w tym naszą firmę. Dodatkowo każdy sponsor, nabywając odpłatnie określoną pulę kalendarzy, wpłacał tyle samo pieniędzy bezpośrednio na konto stowarzyszenia – mówi Anna Ciesiółka. Kalendarze trafiły do sponsorów, a ci przekazywali je swoim klientom. Limitowana pula kalendarzy pozostała również w salonie Ciesiółka Auto Group. Ustawiono tam specjalną puszkę, do której w zamian za kupno kalendarza zbierano środki wspierające stowarzyszenie. Wszystkie pieniądze ze sprzedaży kalendarzy, a także uzyskane przy tej okazji środki od sponsorów i darczyńców zostaną przekazane na budowę ośrodka rehabilitacji we Włoszakowicach.


Chcieć, znaczy móc

Prezes stowarzyszenia bardzo pozytywnie ocenia współpracę z dealerem. – Jestem pod wielkim wrażeniem zaangażowania, z jakim firma Ciesiółka Auto Group podeszła do realizacji tego projektu. Od początku do końca współpraca z firmą przebiegała bardzo dobrze. Jesteśmy niezmiernie wdzięczni wszystkim zaangażowanym w tę inicjatywę, że poświęcili tak wiele czasu, pracy i energii, realizując kalendarz, który wspiera naszych podopiecznych – mówi Grażyna Głuszak. I podkreśla, że oprócz przygotowania samego kalendarza dealer stara się także opowiadać o stowarzyszeniu i budowie ośrodka przy różnych okazjach, a także zachęca do wspierania tego celu lokalnych przedsiębiorców. – Dzięki zaproszeniu na mecz piłkarski, które otrzymałam od firmy Ciesiółka Auto Group, miałam okazję opowiedzieć o inicjatywie budowy ośrodka przedstawicielom lokalnych przedsiębiorstw, co zaowocowało deklaracjami wsparcia od firm z branży budowlanej. Taka „promocyjna” pomoc jest nam bardzo potrzebna, by przyspieszyć prace nad budową ośrodka – mówi Grażyna Głuszak.

Przygotowany przez Ciesiółka Auto Group kalendarz charytatywny nie jest dla przedstawicieli branży dealerskiej standardowym projektem. Jego realizacja wymagała od kierownictwa i pracowników firmy pracy zdecydowanie innej niż ta, którą wykonują na co dzień. Mimo to dealer podjął wyzwanie przygotowania kalendarza, by wesprzeć budowę ośrodka rehabilitacji dla osób niepełnosprawnych z okolicy. Determinacja i zaangażowanie wielu pracowników sprawiły, że powstał elegancki i profesjonalny kalendarz, który łączy w sobie promocję sportu, biznesu i realizację celu charytatywnego. Inicjatywa udowadnia wszystkim, że chcieć znaczy móc, a wymówki: „nie umiem” i „nie wiem, jak” stają się zupełnie nieaktualne.

Skontaktuj się z autorem
Izabela Dziurlikowska Linkedin
dziennikarz miesięcznika "Dealer"
REKLAMA
Zobacz również
Aktualności
Grupa PTH importerem kolejnej chińskiej marki. „Wskrzeszenie dawnego segmentu”
Redakcja
27/3/2024
Aktualności
Podzielić się sukcesem
Redakcja
27/3/2024
Aktualności
Zmiany w kierownictwie BMW Group Polska
Redakcja
27/3/2024
Miesięcznik Dealer
Jedyne na rynku pismo poświęcone w 100 proc. tematyce zarządzania autoryzowaną stacją dealerską. Od ponad 12 lat inspirujemy właścicieli, menedżerów i szefów poszczególnych działów dealerstw samochodów.