Aktualności

Kolejne brandy na „zielonej drodze”

Lista marek, które w najbliższej przyszłości zrezygnują ze spalinowej oferty, wydłużyła się o kolejne pozycje. Nowy plan działania przedstawiły Jaguar Land Rover oraz Ford.

Dwa tygodnie temu pisaliśmy, o tym, że do „zielonej rewolucji” dołączył General Motors, który zapowiedział pełną elektryfikację oferty do 2035 r. Teraz do tego grona wstąpi Jaguar, a szeroko zakrojone zmiany czekają też Land Rovera. Zgodnie z planem JLR, już wkrótce Jaguar stanie się marką w pełni elektryczną z całkowicie nową paletą modeli. To element biznesplanu o nazwie „Reimagine”. Z informacji, które przekazali przedstawiciele firmy, wynika, że termin jest napięty – mowa tu o 2025 r. Wyzwanie, które stoi przed Jaguarem, jest o tyle ambitne, że na chwilę obecną marka sprzedaje tylko jeden w pełni elektryczny samochód, crossover I-Pace.

Z kolei Land Rover zapowiedział, że w ciągu najbliższych 5 lat marka wyprodukuje 6 w pełni elektrycznych modeli, a do 2030 r. pojazdy zeroemisyjne będą odpowiadały za 60 proc. firmowej sprzedaży. Dyrektor generalny JLR Thierry Bollore zaznaczył również, że koncern wycofa ze sprzedaży auta z silnikami wysokoprężnymi.

Na Jaguarze i Land Roverze jednak nie kończymy, bo podobne zapewnienia złożył również Ford. Do 2030 r. amerykański brand chce sprzedawać w Europie wyłącznie w pełni elektryczne samochody osobowe. Firma zamierza zainwestować 1 mld dolarów w nowe centrum takich pojazdów w swojej fabryce w Kolonii w Niemczech. Według zapowiedzi pierwsze auto elektryczne opuści zakład w 2023 r. – Z powodzeniem zrestrukturyzowaliśmy Ford of Europe i wróciliśmy do rentowności w czwartym kwartale 2020 r. Teraz wkraczamy w całkowicie elektryczną przyszłość w Europie – powiedział w oświadczeniu prezes Ford of Europe Stuart Rowley. Ford zapowiedział również stopniową elektryfikację gamy pojazdów użytkowych w Europie – w 2030 r. elektryki i hybrydy plug-in mają odpowiadać za dwie trzecie sprzedaży „dostawczaków” na kontynencie.

Skontaktuj się z autorem
Redakcja
Zobacz również
Aktualności
Światowa sprzedaż w roku pandemii
Redakcja
8/3/2021
Aktualności
Stabilny jak polskie sieci
Redakcja
8/3/2021
Aktualności
Największe rynki unijne na minusie
Redakcja
4/3/2021
Miesięcznik Dealer
Jedyne na rynku pismo poświęcone w 100 proc. tematyce zarządzania autoryzowaną stacją dealerską. Od ponad 12 lat inspirujemy właścicieli, menedżerów i szefów poszczególnych działów dealerstw samochodów.