Trudno powiedzieć, czy podjęta decyzja jest wynikiem fiaska w poszukiwaniu potencjalnych kandydatów do zastąpienia Wayne’a Griffithsa, którego śmiało można nazwać architektem europejskiego sukcesu marki Cupra, czy też dowodem kompetencji tymczasowego szefa obu brandów. Fakty są jednak takie, że po trwającym kilka miesięcy okresie przejściowym producent zdecydował się postawić na przedłużenie współpracy z Markusem Hauptem, który tym samym już oficjalnie został ogłoszony dyrektorem zarządzającym Seata i Cupry. Zmiana weszła w życie ze skutkiem natychmiastowym.
Doświadczony menedżer jest związany z VW Group od ponad 20 lat, w trakcie których pełnił liczne funkcje związane przede wszystkim z produkcją, logistyką oraz strategicznym przywództwem. Markus Haupt przejął pałeczkę w istotnym dla marki okresie, gdy hiszpański producent przyśpieszył „elektryfikację”. Jako wiceprezes ds. produkcji i logistyki Haupt odegrał istotną rolę w transformacji zakładów produkcyjnych w Martorell, aby dostosować je do wymogów elektromobilności. Stał się również w niemałym stopniu twarzą projektu stworzenia elektrycznych samochodów miejskich (Electric Urban Car), który miałby ułatwić klientom dostęp do BEV-ów. Pierwszy model z tej rodziny, Cupra Raval, ma opuścić linie produkcyjne w marcu 2026 r.
Spółka Seat S.A. ma za sobą dobry okres: sprzedaż aut rośnie od początku roku napędzana dobrymi wynikami Cupry. – Marka przekracza kolejne granice. W okresie od stycznia do sierpnia 2025 r. Cupra dostarczyła 216 tys. pojazdów, co oznacza wzrost o 36 proc. w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku – czytamy w komunikacie prasowym hiszpańskiego producenta.
Nie wiadomo na razie, kto zastąpi Markusa Haupta na stanowisku wiceprezesa ds. produkcji i logistyki.



