Aktualności

Leapmotor w Polsce już na początku 2025 r.

Spółka joint venture Stellantisa i chińskiego Leapmotor ogłosiła, że wraz z początkiem 2025 r. zadebiutuje na polskim rynku, wprowadzając do sprzedaży dwa przystępne cenowo „elektryki” – modele T03 i C10.

T03 to pięciodrzwiowy „elektryk” z segmentu A | Fot. mat. prasowe

Leapmotor International rozszerza swoją działalność o kolejne europejskie rynki. Po Belgii, Francji, Niemczech, Grecji, Włoszech, a także Luksemburgu, Malcie, Holandii, Portugalii, Rumunii, Hiszpanii, Szwajcarii i Wielkiej Brytanii przyszła pora na Polskę, w której na początku pojawią się dwa auta elektryczne. T03 to pięciodrzwiowy „elektryk” z segmentu A (przy wnętrzu charakterystycznym dla segmentu B) o zasięgu 265 km, zaś C10 jest SUV-em z segmentu D, mającym zasięg na poziomie 420 km. Samochody będą dostępne w ofertach wybranych dealerów Stellantisa.

Firma nie podała jeszcze, jakie będą ceny obu aut w Polsce, choć w sieci krąży od dłuższego czasu nieoficjalny i orientacyjny cennik, który wskazuje kolejno na 18,9 tys. euro za model T03 (około 81,5 tys. zł, czyli mniej więcej tyle, ile kosztuje dziś Dacia Spring) oraz 36,4 tys. euro (około 157 tys. zł) za SUV-a C10.

Grzegorz Zalewski, dyrektor generalny Stellantis Polska, przekonuje o „wysokowartościowej technologii BEV”, którą ma zagwarantować Leapmotor w Polsce, a także wspomina m.in. o „potężnym systemie dystrybucji części” (co w wypadku chińskich marek nie jest oczywiste).

Przypomnijmy, że Leapmotor International działa w Europie od września 2024 r. jako spółka joint venture powstała na skutek współpracy między Stellantisem a Leapmotor (pierwsza firma ma 51 proc. udziałów, druga – 49 proc.). W planie spółki jest – począwszy od IV kw. br. – rozszerzenie działalności na Azję i Pacyfik, Bliski Wschód, Afrykę i Amerykę Południową.

C10, czyli elektryczny SUV z segmentu D | Fot. mat. prasowe
Skontaktuj się z autorem
Redakcja
Linkedin
REKLAMA
Zobacz również
Aktualności
„RP”: Problem z wnioskami o dopłaty do BEV-ów. „Nikt nie otrzymał jeszcze ani złotówki”
Redakcja
22/5/2025
Aktualności
Producenci redukują emisję – trwa wyścig z czasem
Redakcja
21/5/2025
Aktualności
Zmiany w Stellantisie. Xavier Chardon nowym dyrektorem generalnym Citroëna
Redakcja
20/5/2025
Miesięcznik Dealer
Jedyne na rynku pismo poświęcone w 100 proc. tematyce zarządzania autoryzowaną stacją dealerską. Od ponad 12 lat inspirujemy właścicieli, menedżerów i szefów poszczególnych działów dealerstw samochodów.