Numer jeden amerykańskiego rynku sprzedał w 2024 r. w sumie 871,4 tys. samochodów w 459 punktach. Niemal połowę wolumenu Lithii – 411,9 tys. szt. – stanowiły w tym okresie „używki”. Łączny przychód firmy z działalności motoryzacyjnej wyniósł przed rokiem prawie 36,2 mld dol. (przy czym segment pojazdów z tzw. drugiej ręki odpowiadał za ponad 20 proc. tej sumy, czyli 8,1 mld dol.).
Wolumenową „dwójką”, także w obu kategoriach, zostało AutoNation, które dostarczyło 520,6 tys. aut przy obrotach rzędu 26,8 mld dol. Łączny wynik rynkowego wicelidera jest niższy od liczb notowanych przez zamykające podium Penske Automotive (594,3 tys. szt.), co można jednak wytłumaczyć wzmożoną działalnością dystrybucyjną niżej sklasyfikowanego dealera.
W sumie 150 największych grup sprzedało w 2024 r. 4 mln nowych aut w ramach „detalu”, zwiększając swój udział w rynku do 26,7 proc. (+1 pp.). Czołowi dealerzy oferowali swoje produkty w 4,9 tys. lokalizacjach, co stanowiło nieco ponad jedną czwartą spośród wszystkich 18,3 tys. dealerstw na terenie kraju. Wskaźnik sprzedaży samochodów używanych do nowych dla czołowej setki spadł do 0,95, osiągając najniższą wartość od 2016 (w latach 2018-2022 branża regularnie przekraczała barierę jeden do jednego, a w rekordowym 2021 dobiła do wskaźnika na poziomie 1,52).
Liderem efektywności w segmencie nowych aut została firma One Automotive, która w każdym ze swoich trzech obiektów sprzedawała średnio 3,6 tys. samochodów. W przypadku pojazdów używanych rekordzista, Vaughan Automotive, radził sobie nieco gorzej, dostarczając przeciętnie 3,2 tys. aut na punkt. Grupa związana z Toyotą zdominowała jeszcze jedno zestawienie – te dotyczące wielkości wygenerowanego przez „używki” przychodu na pojedynczy obiekt, który w przypadku wspomnianego dealera sięgnął 82 mln dol. Najwyższe obroty w przypadku wszystkich segmentów branżowej działalności osiągnęła z kolei Idea Auto Group z wynikiem 295,1 mln dol.