Aktualności

Luty z niewielkim wzrostem

Jak wynika z danych CEPiK-u, w lutym zarejestrowano w Polsce 43,5 tys. samochodów osobowych oraz dostawczych do 3,5 t, czyli o 0,9 proc. więcej niż rok wcześniej oraz o 18 proc. więcej niż w styczniu.

stok

Luty okazał się niezłym miesiącem dla polskiej branży motoryzacyjnej, zwłaszcza po słabszym styczniu, kiedy liczba rejestracji w Polsce skurczyła się o 15,9 proc. Polski rynek wyróżnił się również na tle gospodarek unijnych – cząstkowe dane wskazują na dwucyfrowe spadki we Francji, Włoszech i Hiszpanii będące wynikiem utrzymujących się surowych obostrzeń. Na dobry wynik branży nad Wisłą zapracowały pojazdy dostawcze – w lutym zarejestrowano 5,8 tys. nowych samochodów z tego segmentu, o 24 proc. więcej niż przed rokiem. Nieco gorzej poradziły sobie „osobówki” – 37,7 tys. zarejestrowanych aut oznacza nieznaczny, 2-proc. spadek względem lutego 2020.

Ranking najpopularniejszych marek nie uległ większym zmianom. Liderem wśród aut osobowych pozostaje Toyota, która zwiększyła swoją przewagę nad resztą stawki, sprzedając w lutym 6,6 tys. aut (o prawie 2 tys. aut więcej od drugiej na liście Skody). Udział Toyoty na rynku wynosi obecnie 17,8 proc., a od początku roku marka zwiększyła liczbę zarejestrowanych aut o 5,2 proc. Zajmująca drugie miejsce Skoda zarejestrowała 4,7 tys. aut, a trzeci Volkswagen – niecałe 3 tys. Na kolejnym miejscu uplasowała się Kia (2,4 tys. szt.), dobry wynik zaliczył również Hyundai (2 tys. szt.).

Listę najpopularniejszych modeli zdominowała Toyota. Najczęściej kupowanymi modelami w lutym br. były Toyota Corolla, Toyota Yaris oraz Skoda Octavia. Na kolejnych miejscach uplasowały się Dacia Duster oraz kolejne auto japońskiego producenta – crossover C-HR. Spośród nich największy wzrost w 2021 r. zanotował Duster – liczba rejestracji tego modelu wzrosła wobec poprzedniego roku niemal o połowę (+46 proc.).

Liderem segmentu premium po dwóch miesiącach pozostaje z kolei BMW, które w lutym zarejestrowało 1,9 tys. aut, a łącznie od początku roku – 3,7 tys., co oznacza wzrost na poziomie 31,7 proc. Co ciekawe, w ubiegłym miesiącu niemal identyczny wynik zanotowały Audi oraz Mercedes – z salonów brandu spod znaku „czterech pierścieni” wyjechało 1 646 aut, czyli o… jedno więcej niż w przypadku Mercedesa.

Dane: Samar

Skontaktuj się z autorem
Redakcja
Linkedin
REKLAMA
Zobacz również
Aktualności
Pierwszy spadek w 2024 r.
Redakcja
18/4/2024
Aktualności
Samochód od dealera
Redakcja
17/4/2024
Aktualności
VW stawia na chińską platformę. Chce sprzedawać tańsze „elektryki”
Redakcja
17/4/2024
Miesięcznik Dealer
Jedyne na rynku pismo poświęcone w 100 proc. tematyce zarządzania autoryzowaną stacją dealerską. Od ponad 12 lat inspirujemy właścicieli, menedżerów i szefów poszczególnych działów dealerstw samochodów.