Aktualności

Marzec na dużym plusie

W Polsce zarejestrowano w marcu 55,5 tys. samochodów osobowych i dostawczych do 3,5 t, czyli o 63,4 proc. więcej niż przed rokiem oraz o 27,6 proc. więcej niż w lutym – wynika z danych CEPiK-u.

Imponujący wzrost to jednak pokłosie ubiegłorocznego załamania sprzedaży, kiedy na terenie całego kraju obowiązywał lockdown, a liczba rejestracji nowych aut spadła o 39,9 proc. Podobne dwu, a nawet trzycyfrowe wzrosty możemy zresztą zaobserwować w innych krajach Unii – pierwsze dane z francuskiego rynku wskazują, że tamtejsza branża motoryzacyjna zwiększyła wolumen sprzedaży o… 192 proc. Bardziej miarodajne wydaje się więc zestawienie obecnych wyników rejestracji (55,5 tys. nowych aut) z marcem 2019 r., kiedy na polskie drogi wyjechało 56,5 tys. samochodów, co oznacza, że sektor wrócił do poziomu sprzed pandemii. Biorąc pod uwagę zmniejszoną mobilność, obowiązujące restrykcje i problemy produkcyjne, taki wynik możemy chyba potraktować jako dobrą prognozę.

Znaczące wzrosty względem ubiegłego roku zanotowały wszystkie segmenty. Zarejestrowano 47,9 tys. nowych „osobówek”, co przekłada się na 61,3 proc. wzrostu. Jeszcze lepiej poradziły sobie pojazdy dostawcze (+77,4 proc.) oraz marki premium (+70,7 proc.). Dane skumulowane wykazują wzrost sprzedaży po pierwszym kwartale o 12,3 proc.  (+14,9 tys. szt.).

Na czele rankingu najpopularniejszych aut osobowych pozostaje Toyota, która z miesiąca na miesiąc zwiększa przewagę nad resztą stawki. Od początku roku z salonów wyjechało 20,4 tys. modeli japońskiego producenta – o 24,1 proc. więcej niż w ubiegłym roku. Marcowego „trendu” nie wykorzystała z kolei Skoda, która zarejestrowała 15,1 tys. nowych aut, czyli o 0,25 proc. mniej niż w 2020 r. Najniższy stopień podium zajął tradycyjnie Volkswagen, który sprzedał 10,1 tys. nowych aut, notując 7,3 proc. wzrostu.  Kolejno w klasyfikacji mamy Kię oraz BMW. W marcowym zestawieniu Top10 zabrakło natomiast marek należących do koncernu Renault, a po pierwszych miesiącach 2021 r. Dacia zajęła dopiero 10 miejsce.

Najczęściej kupowanym modelem w 2021 r. wciąż pozostaje Toyota Corolla (6,5 tys. szt.; +23,2 proc.), za którą uplasowała się Toyota Yaris (5,2 tys. szt.; +21,1 proc.) i Skoda Octavia (4,5 tys. szt.; -0,26 proc.). Top5 uzupełniają Dacia Duster i Skoda Fabia.

Zachęcamy również do zapoznania się z wynikami rejestracji nowych samochodów w lutym.

Dane: Samar

Zdjęcie: Pixabay

Skontaktuj się z autorem
Redakcja
Linkedin
REKLAMA
Zobacz również
Aktualności
Grupa PTH importerem kolejnej chińskiej marki. „Wskrzeszenie dawnego segmentu”
Redakcja
27/3/2024
Aktualności
Podzielić się sukcesem
Redakcja
27/3/2024
Aktualności
Zmiany w kierownictwie BMW Group Polska
Redakcja
27/3/2024
Miesięcznik Dealer
Jedyne na rynku pismo poświęcone w 100 proc. tematyce zarządzania autoryzowaną stacją dealerską. Od ponad 12 lat inspirujemy właścicieli, menedżerów i szefów poszczególnych działów dealerstw samochodów.