MG zadebiutowało w naszym kraju pod koniec listopada 2023 r. i – jak informuje SAIC Motor Poland – od tamtej pory sprzedało blisko 7 tys. samochodów. Co ważne, w minionym roku brand prześcignął pod kątem sprzedaży szereg marek obecnych w Polsce już od lat. I tak najpopularniejszy model MG – HS, sprzedawał się lepiej niż m.in. Kia Xceed, Skoda Karoq czy Suzuki Vitara. SUV MG, z wynikiem 2557 sprzedanych egzemplarzy, uplasował się na 17. pozycji w kategorii rejestracji nowych modeli osobowych dla klientów indywidualnych.
„Znalezienie się w TOP20 na polskim rynku motoryzacyjnym już w pierwszym pełnym roku działalności jest dla nas ogromnym sukcesem i dowodem na to, że nasza oferta doskonale odpowiada na potrzeby polskich konsumentów (…)” – komentuje wyniki Marcin Buczek, sales manager SAIC Motor Poland.
Raport PZPM-u podaje, że w 2024 r. zarejestrowano łącznie nad Wisłą 618 421 szt. samochodów osobowych oraz dostawczych do 3,5 t. Było to o 14,6 proc. więcej (+78 866 szt.) niż w 2023 r., co oznacza wynik niższy o zaledwie 7 tys. w odniesieniu do rekordowego 2019 r.
W rankingu marek dotychczasowy prymat umocniła Toyota, osiągając liczbę 103 834 sprzedanych aut. Na drugim miejscu znalazła się Skoda (60 136 szt.), trzecią pozycję zajął zaś Volkswagen (38 404 szt.), a czwarta oraz piąta lokata przypadły kolejno Kii (33 350 szt.) oraz Hyundaiowi (31 007 szt.).