Według zestawienia opublikowanego w grudniu 2020 r. w Polsce pojawiło się 218 tys. ofert sprzedaży „używek” – o 12,5 tys. mniej niż w listopadzie i ponad 40 tys. mniej niż w październiku. Jeśli chodzi o same AAA Auto, to grupa sprzedała w trakcie całego 2020 r. 13,5 tys. pojazdów, co przełożyło się na 19-proc. spadek względem poprzedniego roku.
Grudzień nie był szczęśliwym miesiącem dla nabywców zainteresowanych „używką”. Klienci kupujący auta z rynku wtórnego w okresie świątecznym musieli zapłacić aż o 1,1 tys. zł więcej niż jeszcze w listopadzie, a mediana ceny samochodu wzrosła do 21 tys. zł. Najpopularniejszym modelem oferowanym na sprzedaż w grudniu był Opel Astra – z liczbą 6,5 tys. ofert. Dużym zainteresowaniem cieszyły się również Audi A4, BMW 3 oraz przedstawiciele Volkswagena – Golf oraz Passat.
W ofercie sprzedażowej dominowały diesle, które stanowiły niemal połowę wszystkich pojazdów, łącznie 106 tys. szt. Nieco mniejszą popularnością cieszyły się samochody z silnikami benzynowymi (93 tys. szt.), a trzecie miejsce według raportu, z wynikiem 15 tys. szt., uzyskały auta na gaz (LPG). Zaledwie 449 ofert pojazdów elektrycznych pokazuje z kolei, jak długą drogę ma do przebycia elektromobilność. Słabe wyniki „elektryków” tłumaczy jednak mediana wieku używanych aut, która obecnie wynosi w Polsce ponad 11 lat.