Finansowanie zostanie wstrzymane od 1 września do 31 grudnia 2024 r., ponieważ pieniądze, które były przeznaczone na wsparcie w ramach leasingu, już się wyczerpały. Chodzi konkretnie o kwotę 660 mln zł. Jednocześnie w rządowym komunikacie poinformowano, że przygotowywana jest już dokumentacja programowa dla nowego źródła finansowania „Mojego elektryka” w przyszłym roku.
Co ważne, nadal możliwe będzie wnioskowanie o dofinansowanie „elektryka” przez osoby indywidualne (do rozdysponowania jest jeszcze 25 mln zł). Chodzi o dotację w wysokości 18 750 zł, przy limicie ceny auta na poziomie 225 tys. zł (wyjątkiem są posiadacze Karty Dużej Rodziny, dla których dotacja – bez obowiązującego limitu kosztu samochodu – wynosi 27 tys. zł).
Powyższa informacja jest o tyle ważna, że nowe samochody elektryczne w przeważającej mierze są leasingowane bądź długoterminowo wynajmowane, więc chwilowy brak dotacji wydaje się tu kolejnym czynnikiem hamulcowym dla rozwijającego się rynku.