Aktualności

Nissan osiągnie neutralność klimatyczną w 2050 r.

Japoński producent będzie wprowadzał dalsze innowacje w zakresie elektryfikacji. Do 2030 r. wszystkie modele marki będą oferowane na kluczowych rynkach w wersji z napędem elektrycznym.

Nissan dołączył do listy koncernów samochodowych, które będą dążyły do uzyskania neutralności klimatycznej do 2050 r. (ostatnio podobną informację zamieścił również Volkswagen). Przedstawiciele koncernu przekonują, że osiągnięcie tego celu będzie możliwe dzięki rozwojowi ekosystemów wykorzystujących akumulatory do wspierania lokalnej produkcji energii z wykorzystaniem OZE, rozwojowi napędów E-POWER, czy usprawnieniom procesów produkcyjnych w ramach inicjatywy Nissan Intelligent Factory.  – Jesteśmy zdeterminowani do współtworzenia bardziej neutralnego węglowo społeczeństwa i przyspieszenia globalnych działań ukierunkowanych na walkę ze zmianami klimatu – przekazał w oficjalnym komunikacie dyrektor generalny Nissana Makoto Uchida.

Przedstawiciele Nissana zapowiedzieli, że w ciągu najbliższej dekady wszystkie nowe modele na kluczowych rynkach (mowa tu o Japonii, Chinach, Stanach Zjednoczonych oraz Europie) będą dysponowały wersją z napędem elektrycznym. Do tej pory Nissan sprzedał 500 tys. sztuk swojego flagowego „elektryka”, czyli modelu Leaf.

Firma zamierza ponadto kontynuować „Zielony Plan Nissana” – projekt, który producent zainicjował już przed wieloma laty. Obecnie Nissan koncentruje się na czterech priorytetach – walce ze zmianami klimatycznymi, poprawieniu jakości powietrza oraz efektywności systemu, a także zmniejszeniu zużycia wody.

Zdjęcie: Nissan

Skontaktuj się z autorem
Redakcja
Linkedin
REKLAMA
Zobacz również
Aktualności
Grupa PTH importerem kolejnej chińskiej marki. „Wskrzeszenie dawnego segmentu”
Redakcja
27/3/2024
Aktualności
Podzielić się sukcesem
Redakcja
27/3/2024
Aktualności
Zmiany w kierownictwie BMW Group Polska
Redakcja
27/3/2024
Miesięcznik Dealer
Jedyne na rynku pismo poświęcone w 100 proc. tematyce zarządzania autoryzowaną stacją dealerską. Od ponad 12 lat inspirujemy właścicieli, menedżerów i szefów poszczególnych działów dealerstw samochodów.