Aktualności

PETRONAS i Grupa Sikora – współpraca nie tylko sportowa

PETRONAS i Grupę Sikora pchnęła do współpracy sportowa pasja, pęd do zwycięstwa i zamiłowanie do technologii. O sponsoringu motorsportu, rozwiązaniach oferowanych przez producenta mistrzowskich olejów i planowanych wspólnych działaniach – opowiadają Ireneusz Sikora, właściciel Grupy Sikora, Liwia Kożuchowska, dyrektor operacyjna Grupy, oraz Adam Bober, dyrektor PETRONAS Lubricants w Polsce.

Skąd pomysł na wspólne przedsięwzięcia z firmą Petronas? Jaka była geneza nawiązania współpracy?

Ireneusz Sikora: Grupa Sikora cały czas się rozwija. Do i tak bardzo rozwiniętej konstrukcji stale dodajemy kolejne segmenty. By się stać jeszcze silniejsi, podejmujemy współpracę z bardzo silną marką, jaką jest Petronas. To partner znany na całym świecie, z niesamowicie mocną pozycją w dziedzinie motoryzacji, związany z gigantami sportu. Takie nazwiska jak Lewis Hamilton, gwiazda F1, czy legenda MotoGP Valentino Rossi – mówią same za siebie.

Czyli współpraca Ireneusza Sikory, jako zapalonego miłośnika sportów motoryzacyjnych, akurat z marką Petronas to naturalny krok, który prędzej czy później musiał nastąpić?

Można tak powiedzieć, bo łączy nas w biznesie właśnie ogromna pasja do motorsportu, który jest przecież tak bliski memu sercu. Liczę, że ta współpraca będzie nowym impulsem dla naszego teamu BMW M Sikora Motorsport. To już dziś jest bardzo silny zespół, ale ja wierzę, że teraz będzie jeszcze silniejszy, bo jego potencjał w naturalny sposób się zwiększy. To szansa dla nas, by szybciej się rozwijać i osiągać jeszcze lepsze wyniki, także dzięki bardzo wysokiej jakości produktom firmy Petronas. Nasza kooperacja zaowocuje też konkretnymi korzyściami dla naszych klientów, którzy będą mogli uczestniczyć w imprezach z cyklu „Powered by Petronas”. Pojawią się także możliwości szkoleń na znanych torach wyścigowych, jak choćby Nürburgring. Chciałbym podkreślić, że wierzę, iż współpraca z firmą Petronas będzie dla nas wszystkich bardzo inspirująca – i że razem otworzymy nowy rozdział w historii Grupy Sikora.

Co nowego wnosi partnerstwo z marką Petronas do wartości Grupy Sikora?

Liwia Kożuchowska: Świeże podejście, wzmocnione tym, że świetnie się rozumiemy. Formalnie działamy w 3 obszarach: sponsoringu sportowego, partnerstwa handlowego i działań eventowo-szkoleniowych. To naturalna droga, łączą nas te same wartości, gdyż do współpracy wybieramy partnerów, którzy mają w DNA te same sportowe geny. Od dawna obserwujemy sukcesy Petronasu w obszarze motorsportu. Ten profesjonalizm i doświadczenie są wartościami, z którymi chcemy trafić do klientów Grupy Sikora. Razem tworzymy środowisko, w którym pasjonaci sportowych samochodów i ścigania będą mogli realizować swoje pasje i bezpiecznie nabierać doświadczenia. Spotkania ekspertów od ścigania i technologii z klientami na profesjonalnych torach, z odpowiednim parkiem maszyn, to jedna z metod. Chcemy też dzielić się wiedzą o marce Petronas, z której rozwiązań korzystamy m.in. w naszej flocie transportowej, co pozwala nam zachować silniki w lepszej kondycji i zmniejszać koszty paliwa.

Jak konkretnie będą wyglądać wasze wspólne działania?

Chcemy dawać szansę na prawdziwą „radość z jazdy” na torze, możliwość przeżycia emocji i adrenaliny wyścigu w bezpiecznych warunkach. Jazda na torze weryfikuje wiele z naszych umiejętności prowadzenia auta. Pierwszy ze wspólnych eventów o takim charakterze planujemy dla klientów już 5-6 lipca na torze w Trincu w Czechach – z doszkalaniem, treningiem i weryfikacją umiejętności pod kątem bezpieczeństwa i pod egidą  „BMW M Sikora Motorsport Powered by PETRONAS”. Z kolei pierwsze starty pod wspólną banderą – z udziałem naszego auta BMW M2 CS Racing – odbyły się podczas wydarzenia samochodowego na torze Nürburgring 29 maja br., a także na Motocyklowych Mistrzostwach Polski w Poznaniu. Wydarzenia te były dostępne dla widzów, z możliwością przejazdów maszynami rajdowymi.

Jednak wasza współpraca to nie tylko sport?

Razem z Petronasem wychodzimy poza utarte schematy budowania relacji z klientami. Organizujemy spotkania dla kobiet prowadzących firmy transportowe, tworzymy miejsce spotkań szeroko pojętego automotive. Bliżej klienta, ze wspólnym pierwiastkiem, z możliwością doświadczenia choćby przejazdu ciężarówką. Zmiana perspektywy otwiera głowę i daje nowe możliwości. Oczywiście liczymy, że na koniec dnia słupki sprzedaży także będą się zgadzały. Zaufanie do jakości idącej za olejami marki Petronas, w tym Petronas Syntium wykorzystywanym przez nas w wyścigach, chcemy przekazać również naszym klientom.

Skąd decyzja o sponsoringu BMW Sikora Motorsport

Adam Bober: Jesteśmy ekspertami, a inwestycje w sport motorowy są częścią DNA firmy Petronas. Nasze zespoły sportowe odgrywają rolę liderów, niedoścignionych zwycięzców, jak Lewis Hamilton z zespołem Mercedes AMG Petronas w F1 – to siedmiokrotni Mistrzostwie Świata. Podobnie w MotoGP, ale też w Rajdzie Dakar, gdzie występuje Petronas Team de Rooy Iveco. Dlatego współpraca z Grupą Sikora, prowadzoną przez pasjonata motosportu i zawodnika, jest dla nas naturalna. Aktywność Ireneusza Sikory w polskim motorsporcie świadczy o pełnym zaangażowaniu, a to dla nas ogromna wartość. Liczymy na długoterminową i wielotorową współpracę. Wspieramy zespół wyścigowy prowadzony przez pana Ireneusza, któremu zapewniamy produkty do motocykli znane pod marką Sprinta. Kolejny aspekt to partnerstwo w obrębie oferowanej przez Grupę Sikora linii BMW M Sport. Mamy więc ambitne wspólne plany, a terminy ich realizacji zależą głównie od sytuacji związanej z pandemią.

A jaki wymiar ma to partnerstwo w obszarze handlowym?

Sieć serwisowa Grupy Sikora – zarówno samochodowa, jak i motocyklowa – jest dla nas idealnym miejscem do promocji produktów, które bardzo dynamicznie powiększają w Polsce grono użytkowników. Nasza rozpoznawalność dopiero rośnie, a przecież „Kowalski” może korzystać z tej samej technologii co Ireneusz Sikora czy Lewis Hamilton, dostosowanej specjalnie do potrzeb konkretnego auta. Naszą ambicją są wzrosty, stąd właśnie strategiczne połączenie sił z pasjonatami sportu, liderami sprzedaży aut oraz motocykli w Polsce.

Jaki charakter będą miały wydarzenia „Powered by Petronas”?

Żeby oddać ich charakter, przywołam motto naszej współpracy płynące z serca naszego marketingu – od Danuty Sokołowskiej: „Na początku każdego procesu działań Petronas stawiamy kierowcę – dokładnie tak jak Grupa Sikora. Razem budujemy przyjazne środowisko dla pasjonatów motoryzacji i dajemy im możliwość bezpiecznego przekraczania granic”. Dlatego planujemy eventy torowe dla klientów, dystrybutorów i przyjaciół, oczywiście z wykorzystaniem nieprzeciętnych maszyn ze stajni BMW M Sport Ireneusza Sikory.

Jakich efektów współpracy oczekujecie?

Po stronie komercyjnej wzrostu świadomości marki, a w ślad za tym sprzedaży produktów Petronas Syntium oraz Petronas Sprinta. Efektu „Sprawdzone w Grupie Sikora”, bo oferujemy najbardziej wyrafinowaną technologię środków smarnych uzyskaną w oparciu o wieloletnie doświadczenie oraz testy w warunkach wyścigów Formuły 1, gdzie o finalnej pozycji decyduje niezawodność jednostki napędowej zależna również od kondycji środków smarnych. Chcemy więc przełożyć zaufanie do naszych produktów Grupy Sikora na zaufanie szerszego grona odbiorców. Natomiast po stronie wartości liczymy na ogólne podniesienie jakości wyścigów motorowych, a zwłaszcza umiejętności i zaplecza zespołu Ireneusza Sikory. Chcemy wzmocnić środowisko sportowców amatorów i po prostu kierowców, czyli pierwszego ogniwa w łańcuchu.

REKLAMA
Zobacz również
Aktualności
Nowy format Renault
Redakcja
24/4/2024
Aktualności
Rynek „elektryków” – mniej Europy, więcej Chin
Redakcja
23/4/2024
Aktualności
Toyota ze wzrostem w I kw.
Redakcja
19/4/2024
Miesięcznik Dealer
Jedyne na rynku pismo poświęcone w 100 proc. tematyce zarządzania autoryzowaną stacją dealerską. Od ponad 12 lat inspirujemy właścicieli, menedżerów i szefów poszczególnych działów dealerstw samochodów.