Nie ma takiej decyzji, której nie można by było odwrócić – wydaje się, że z taką dewizą wyszły władze PSA. Francuski koncern spogląda z zainteresowaniem na rynek amerykański, który opuścił w 1992 r. Wieści o powrocie Peugeota nie są bynajmniej nowe – PSA ogłosiło swoje zamiary pierwotnie już w 2016 r. Potem zmieniła się tylko data. Nie w 2026 r., ale nieco wcześniej – już w 2023 r. Swoją decyzję przedsiębiorstwo podtrzymało pomimo epidemii koronawirusa.
Larry Dominique, szef amerykańskiego oddziału Grupy PSA, powiedział w wywiadzie dla CNBC, że powrót Peugeota to zaledwie „pierwszy z wielu kroków”, które zamierza podjąć koncern. Może to oznaczać, że w razie ewentualnego sukcesu na rynek Stanów trafią także pozostałe marki PSA. W dobie kolejnych informacji o „zwijaniu” się producentów i regionalizacji branży, działania francuskiej firmy są tym bardziej warte odnotowania.
Zdjęcie: Pizzalla Dominique, Groupe PSA, Direction de la communication