Koncern Chery od 21 lat wiedzie prym w eksporcie chińskich samochodów osobowych. W 2023 r. firma wyeksportowała 930 tysięcy pojazdów, co oznacza wzrost o 100 proc rok do roku. „Dzisiejszy wieczór stanowi kamień milowy w naszej podróży” – oświadczył przy okazji polskiej premiery marek Omoda i Jaecoo Shawn Xu, wiceprezes Chery International i dyrektor generalny Omoda & Jaecoo International. „Przenosimy naszą wizję do Polski, kraju znanego z bogatego dziedzictwa motoryzacyjnego, który jest ojczyzną wielu entuzjastów motoryzacji. Wierzymy, że nasze dążenie do doskonałości trafi w wymagające gusta polskich kierowców i cieszymy się, że możemy wspólnie wyruszyć w tę podróż”.
W naszym kraju koncern reprezentuje oficjalna spółka importerska – Omoda Auto Poland, która nawiązała już współpracę z 15 autoryzowanymi dealerami: Auto-Boss, Auto Centrum Lis, Auto Forum, City Car, Dynamica, Drywa Cars, EverCar, Grupa Bemo, Mario Car, Matsuoka, Nawrot, PGD CR Motors, Plichta Electric, Szic oraz Top Auto. Zaplanowano, że do końca 2024 r. powstanie 30 salonów. W przyszłym roku dojdzie 15 kolejnych.
Do katalogów dealerów trafią na początek modele benzynowe z silnikami 1.6 T-GDI o mocy 150 KM: Omoda 5 i Jaecoo 7 oraz elektryk Omoda E5 z baterią o zasięgu 430 km (WLTP). Ich ceny mają zostać ogłoszone podczas premiery, zaplanowanej „w okolicach sierpnia”.
Przedstawiciele Omody podtrzymali ponadto ambitne plany sprzedażowe, zgodnie z którymi w ciągu najbliższych pięciu lat producent chciałby zdobyć 5-proc. udział w polskim rynku nowych samochodów. Trzymamy za słowo.