Aktualności

Potencjał darmowych działań na Facebooku

Specjalnie dla dealerów Facebook przygotował zestaw dokumentów z gotowymi strategiami do wykorzystania w codziennych działaniach marketingowych. Sprawdzamy, jakie darmowe działania są rekomendowane.

Facebook Ads to drugi po Google Ads najbardziej popularny kanał dotarcia do Klientów w internecie, dlatego tak ciekawe jest to, co platforma proponuje biznesom – mając wiedzę, jak Klienci zachowują się w ich portalu. Szersze rozwinięcie strategii rekomendowanych przez Facebooka omawiać będziemy m.in. w newsletterze Stacji Marketing i w postach na profilu na Facebooku.

PRZYPIĘTY POST
Pozwala zapewnić, że wszyscy odwiedzający profil szybko znajdą ważne informacje na samej górze tablicy. Jest to szczególnie ważne, jeśli publikowane posty nie są wzmacniane płatną promocją, a bez tego nie ma
gwarancji, że osoba, która polubiła stronę, zobaczy nasz post. Informacje, jakie warto przypinać, to przykładowo: zmiany godzin funkcjonowania salonu/serwisu, dostępne możliwości kontaktu zdalnego, bezkontaktowe opcje serwisu/jazd testowych, aktualne promocje na modele/specjalne
finansowania.


FACEBOOK MESSENGER
Messenger to możliwość komunikacji na żywo w formie czata – podobnie jak przez SMS tylko w pełni za darmo dla obu stron. W ustawieniach strony FB skonfiguruj automatyczne pojawianie się okna Messenger po wejściu na Facebook page i zachęcaj do konwersacji. Ustaw tekst guzika C2A (wezwanie do działania) na stronie na „Wyślij wiadomość”, aby zachęcić do kontaktu tym kanałem. Jeśli na stronie WWW salonu nie masz czatu, to warto tam podpiąć widget okna rozmowy Messenger. Pamiętaj, że komunikacja przez komunikator tekstowy wymaga szybkiego reagowania na wiadomości i odpowiadania na każde zapytanie. W innym przypadku wprowadzanie i promowanie komunikacji tym kanałem jest pozbawione sensu.

FACEBOOK LIVE
Facebook Live to możliwość nadawania transmisji wideo na żywo. Ten typ komunikacji cechuje się tym, że jest aktualnie preferowany przez Facebooka – Facebook za darmo powiadomi osoby obserwujące stronę, że rozpoczęła ona prowadzenie transmisji na żywo. Live to interaktywna forma pozwalająca na zbudowanie głębokich relacji z Klientami. Przykładowe tematy transmisji: prezentacja salonu, pokazanie modelu auta, poinformowanie o premierach i specjalnych ofertach, porady typu „zrób to sam” związane z utrzymaniem auta, sesje pytań i odpowiedzi na żywo.

FACEBOOK /INSTAGRAM STORIES
Stories pozwala na publikowanie grafik oraz krótkich nagrań wideo wraz z dodaniem do nich „naklejek” oraz filtrów. Z racji narzuconej krótkiej formy przygotowanie relacji Stories jest stosunkowo proste i nie musi wiązać się z dużym nakładem pracy czy środków, przez co łatwo wykorzystać tę funkcjonalność do komunikacji o wyższej częstotliwości. Nadanie relacjom luźnego charakteru pozwoli zbudować nowy wymiar relacji z Klientami. Przykłady wykorzystania są analogiczne jak w przypadku komunikacji Facebook Live.

REKLAMA
Zobacz również
Aktualności
Nowe informacje o programie „Mój elektryk”. Wciąż mało szczegółów
Redakcja
18/6/2021
Aktualności
Europa w 2021: pozorne odbicie
Redakcja
17/6/2021
Aktualności
UK nieprzygotowane na elektryfikację?
Redakcja
16/6/2021
Miesięcznik Dealer
Jedyne na rynku pismo poświęcone w 100 proc. tematyce zarządzania autoryzowaną stacją dealerską. Od ponad 12 lat inspirujemy właścicieli, menedżerów i szefów poszczególnych działów dealerstw samochodów.