Dealer Toyoty realizuje właśnie dostawę 500 egzemplarzy modelu Yaris Cross Hybrid, które zasilają flotę Żabka Polska (firma prowadząca sieć sklepów planuje do 2025 r. osiągnąć neutralność klimatyczną m.in. w zakresie bezpośrednich emisji floty pojazdów).
Pierwsze niskoemisyjne crossovery, z których będą korzystać pracownicy i współpracownicy Żabki, zostały już wydane. Reszta samochodów z pokaźnej, półtysięcznej floty ma zostać dostarczona jeszcze w tym roku.
Z kolei drugi ze wspomnianych dealerów obsługuje kontrakt dotyczący samochodów dostawczych z napędem elektrycznym. Bemo Motors odpowiada za wydanie 100 Fordów E-Transitów firmie kurierskiej GLS, która całkowitą zeroemisyjność chce osiągnąć do 2045 r.
Blisko jedna czwarta „dostawczaków” rozwozi już paczki. Pozostałe pojazdy, podobnie jak w przypadku Toyot dla Żabki, mają uzupełnić kurierski car park do końca tego roku.
Firmy, szczególnie korporacje, coraz częściej wpisują rozwój elektromobilności i neutralność klimatyczną do swoich długofalowych strategii rozwoju. Z biegiem czasu kontraktów na duże floty z nowymi napędami powinno więc pojawiać się u polskich dealerów coraz więcej.