Aktualności

Remarketing AUTO1 – nowoczesne rozwiązania dla każdego

Branża motoryzacyjna, a w szczególności sektor samochodów używanych, przechodzi ważny proces transformacji. Analogowy model biznesowy dąży do takiego rozwiązania, w którym będziemy mieli do czynienia z integracją narzędzi offline z narzędziami online na bardzo wysokim poziomie. W ten trend idealnie wpisują się usługi AUTO1.com, wiodącej w Europie internetowej platformy B2B dedykowanej handlowi samochodami używanymi.

Rozmowa z Piotrem Baranowiczem, Vice Presidentem w AUTO1 Group CEE

Od kiedy AUTO1 Group jest obecna w Polsce?

Działalność w Polsce rozpoczęliśmy już w 2014 r. od uruchomienia naszej platformy AUTO1.com, która działa w modelu B2B. Polski rynek szybko się zmienia i między innymi dlatego otwieramy kolejne linie biznesowe, takie jak na przykład remarketing, który ma ogromny potencjał do rozwoju. Transformacje cyfrowe, u których progu jesteśmy, wymagają od nas ciągłego poszukiwania nowych możliwości rozwoju. Stawiamy na nowoczesne rozwiązania technologiczne wspomagające biznes.



Czy może Pan przybliżyć, co kryje się pod usługą remarketingu AUTO1.com?

To zdecydowanie szerszy kontekst niż ten najbardziej oczywisty. Podstawowa oferta to pomoc w sprzedaży samochodów używanych, szczególnie innych marek niż własna, a takie właśnie często trafiają do dealerów w ramach rozliczenia zakupu nowego samochodu. Dzięki Remarketingowi AUTO1.com takie auta bardzo szybko trafiają na platformę i są oferowane w 30 krajach ponad 60 000 aktywnym klientom. Dzięki temu można uzyskać najwyższą możliwą na rynku cenę. Pozwala to też zaoszczędzić czas i zyskać dużo lepszą płynność finansową, ponieważ środki szybko trafiają na konta dealerów. Oczywiście nasza oferta kierowana jest też do firm leasingowych czy wypożyczalni samochodów. Jesteśmy w stanie w bardzo elastyczny sposób odpowiedzieć na potrzeby klienta. Nasze usługi to takie klasyczne made to measure.

Jak wygląda sam proces? Czy jest czasochłonny?

Rozumiemy, że dealerzy chcą skupić się na swojej podstawowej działalności, czyli sprzedaży marek własnych, dlatego nasza oferta ogranicza do minimum zaangażowanie klientów. Cały proces jest w pełni zdigitalizowany, szybki i prosty w użyciu, dzięki takim rozwiązaniom jak aplikacja EVA czy nasz onlinowy wskaźnik cen (ang. price indicator). Klient ma dwie podstawowe opcje skorzystania z naszych usług, pierwsza to samodzielne wystawienie samochodu na naszej platformie, a druga to skorzystanie z naszych mobilnych zespołów, które przyjadą na miejsce i cały proces przeprowadzą w imieniu klienta. Wprowadzenie jednego auta to maksymalnie 30 minut. Można także skorzystać z super funkcjonalności, jaką jest w pełni automatyczne rozpoznawanie danych z raportów zgodnych ze standardem DEKRA czy SGS. Dzięki temu cały proces wprowadzenia samochodu na platformę AUTO1.com jest jeszcze szybszy i prostszy.

Wspomniał Pan o szerszym kontekście Remarketingu. Co Pan ma na myśli?

Dla naszych klientów mamy też usługi dodatkowe, jak na przykład pomoc w finansowaniu, jeśli chodzi o podatek VAT. Nasza spółka, która realizuje sprzedaż i zakupy samochodów, jest płatnikiem VAT w Polsce – to znaczy, że sprzedając za pośrednictwem AUTO1.com do zagranicznego dealera, Polski dostawca otrzyma szybką płatność w cenie brutto w ciągu kilku dni po przekazaniu dokumentacji samochodu. To z kolei eliminuje całkowicie, bardzo sformalizowany, długi i skomplikowany proces związany z odzyskaniem zapłaconego podatku.

Żyjemy w czasach, w których decyzje podejmowane są w oparciu o dane. Jak to robicie w AUTO1 Group?

Jako data driven organisation rozumiemy, jak ważna jest mierzalność działań biznesowych, dlatego każdy klient ma założone konto remarketingowe z rozbudowanym modułem analitycznym i dostępem do naszych autorskich narzędzi – takich jak wskaźnik ceny, czyli algorytm odpowiadający za możliwie najwyższą wartość do uzyskania na poszczególnych rynkach. Można też precyzyjnie śledzić ruch na stronie aukcji swoich samochodów czy też analizować konwersję. Nasz zespół krok po kroku przeprowadza klienta przez wszystkie funkcjonalności, tak aby mógł samodzielnie i swobodnie korzystać z platformy.

Jak widzi Pan popularność tej usługi w Polsce i w Europie?

Remarketing AUTO1 Group w 2020 r. sprzedał 51 tysięcy samochodów – w porównaniu do 39 tysięcy w 2019. To pokazuje, z jaką dynamiką wzrostu mamy do czynienia. Wierzymy, że w Polsce zainteresowanie tą usługą będzie rosnąć, ponieważ nasze rozwiązania wychodzą naprzeciw oczekiwaniom rynku, digitalizują cały proces, czynią go bardziej transparentnym i eliminują potencjalne błędy, co w konsekwencji oszczędza czas, dzięki czemu klienci mogą zająć się swoją kluczową działalnością.

Czy to oferta tylko dla dużych dealerów czy firm leasingowych?

Absolutnie nie. Patrzymy szeroko, a rynek motoryzacyjny traktujemy jako całość. Mały dealer, niewielka wypożyczalnia, duża grupa czy firma z branży leasingowej bądź CFM – wszyscy mogą stać się naszymi partnerami i korzystać z naszych rozwiązań. Jedną z przewag naszej usługi jest brak minimalnej liczby przeprowadzonych transakcji. Rozumiemy, że skala działalności naszych partnerów biznesowych może być różna, a my chcemy maksymalnie dostosować się do ich potrzeb. Serdecznie zapraszam do kontaktu wszystkich zainteresowanych naszą ofertą, z pewnością znajdziemy rozwiązania adekwatne do potrzeb
i możliwości.

KONTAKT: WWW.AUTO1.COM/PL BIURO OBSŁUGI PARTNERÓW REMARKETINGOWYCH: +48 22 307 15 20

REKLAMA
Zobacz również
Aktualności
Nowe informacje o programie „Mój elektryk”. Wciąż mało szczegółów
Redakcja
18/6/2021
Aktualności
Europa w 2021: pozorne odbicie
Redakcja
17/6/2021
Aktualności
UK nieprzygotowane na elektryfikację?
Redakcja
16/6/2021
Miesięcznik Dealer
Jedyne na rynku pismo poświęcone w 100 proc. tematyce zarządzania autoryzowaną stacją dealerską. Od ponad 12 lat inspirujemy właścicieli, menedżerów i szefów poszczególnych działów dealerstw samochodów.