Aktualności

Renault, Nissan i Mitsubishi zainwestują 26 miliardów dolarów w elektromobilność

W najbliższych latach przedstawiciele aliansu wprowadzą na rynek ponad 30 nowych „elektryków” i zacieśnią współpracę w celu zwiększenia globalnej zdolności produkcyjnej akumulatorów.

Renault, Nissan, a także Mitsubishi Motors zainwestują 23 mld euro w auta elektryczne i to w ciągu najbliższych pięciu lat. W tym samym okresie producenci zamierzają wprowadzić na rynek 35 nowych samochodów elektrycznych. Jak zauważa portal Automotive News, opierający się na doniesieniach agencji Reuters, deklarowana liczba  niskoemisyjnych modeli jest przeszło trzy razy większa  od aktualnej oferty Renault, Nissana i  Mitsubishi. Owocem współpracy koncernów ma być też dojście do zdolności produkcyjnej baterii na poziomie 220 GWh do 2030 r. w wymiarze globalnym – takie zapewnienie sformułował dyrektor generalny Nissana, Makoto Uchida.

Kluczowym elementem współpracy ma być skonstruowanie pięciu wspólnych platform EV, które obsłużą aż 90 proc. zapowiadanych  modeli. Platforma z oznaczeniem „CMF-EV” ma być wiodącą podstawą architektoniczną marek do końca dekady. Potwierdził to Uchida, który powiedział, że w 2030 r. sojusz osiągnie wydajność produkcyjną 1,5 miliona pojazdów rocznie osadzonych właśnie na tej platformie. Z CMF-EV skorzysta pięć marek – Renault, Nissan i Mitsubishi, a do tego Infiniti oraz Alpine.

Zaangażowane we współpracę firmy deklarują, że dzięki wspólnym działaniom  do 2026 r. po drogach będzie jeździć 10 mln aut (łącznie 45 modeli), które będą wyposażone w autonomiczne systemy jazdy. Sojusz zapowiedział też, że będzie pierwszym masowym producentem odpowiedzialnym za wprowadzenie ekosystemu Google’a  w swoich autach.

Najnowsze doniesienia dają nadzieję wszystkim zaangażowanym markom na ożywienie partnerstwa, które ostatnimi czasy zostało wystawione na próbę. Dość powiedzieć, że Nissan w poprzednim roku podatkowym odnotował największe straty w historii. Producent ma jednak nadzieję na powrót do rentowności w bieżącym roku. 

Skontaktuj się z autorem
Kacper Czachor
REKLAMA
Zobacz również
Aktualności
Tesla zlikwiduje 10 proc. etatów
Redakcja
16/4/2024
Aktualności
Już nie Milano. Nowa nazwa Alfy Romeo, która powstanie w Polsce
Redakcja
15/4/2024
Aktualności
Emisja CO2: producenci dali radę
Redakcja
12/4/2024
Miesięcznik Dealer
Jedyne na rynku pismo poświęcone w 100 proc. tematyce zarządzania autoryzowaną stacją dealerską. Od ponad 12 lat inspirujemy właścicieli, menedżerów i szefów poszczególnych działów dealerstw samochodów.