Aktualności

Renault rozważa sprzedaż udziałów w Nissanie

Według doniesień prasy francuski producent zastanawia się nad sprzedażą części ze swojego 43-proc. pakietu udziałów w Nissanie. Pieniądze uzyskane z transakcji miałyby ułatwić zwrot w kierunku elektromobilności.

O potencjalnych ruchach Renault jest głośno w zasadzie od kilku miesięcy. Już w lutym pojawiły się bowiem pierwsze informacje, że firma chciałaby wydzielić część spółki odpowiedzialnej za auta elektryczne. Pomysł zyskał rozgłos wraz z wybuchem wojny na Ukrainie, bo wśród branżowych ekspertów nie brakowało opinii, że dzięki tej strategii producent będzie w stanie zrekompensować sobie przynajmniej część strat związanych z konfliktem za naszą wschodnią granicą.

Bloomberg donosi jednak, że to niejedyny ruch, który w najbliższym czasie może planować Renault. Z informacji przekazanych przez anonimowego rozmówcę wynika, że koncern rozważa sprzedaż udziałów w Nissanie, a jednym z kupujących mógłby być… sam Nissan. Taki krok nie tylko zapewniłby firmie zastrzyk gotówki, ale mógłby również przyczynić się do poprawy relacji biznesowych między członkami aliansu, które w ostatnich latach bywały napięte.

Wiadomości o transferze do tej pory nie potwierdzili jednak sami zainteresowani, a rzecznicy obu firm odmówili komentarza. Na doniesienia prasy zareagował jednak rynek – w poniedziałek akcje japońskiego producenta spadły o 5 proc., notując największy ruch w dół od przeszło miesiąca.

Przypomnijmy, że na początku roku Renault, Nissan i Mitsubishi ogłosiły zacieśnienie współpracy w zakresie rozwoju aut elektrycznych. Koncerny przedstawiły wówczas plan inwestycyjny o wartości 23 mld euro na najbliższe pięć lat i wspólną strategię na nadchodzącą dekadę.

Skontaktuj się z autorem
Redakcja
Linkedin
REKLAMA
Zobacz również
Aktualności
Pierwszy taki salon Kii w Europie
Redakcja
26/5/2022
Aktualności sponsorowany
Wszystkie dane na miejscu
Redakcja
26/5/2022
Aktualności
Popularność „elektryków” napędza ceny surowców
Redakcja
25/5/2022
Miesięcznik Dealer
Jedyne na rynku pismo poświęcone w 100 proc. tematyce zarządzania autoryzowaną stacją dealerską. Od ponad 12 lat inspirujemy właścicieli, menedżerów i szefów poszczególnych działów dealerstw samochodów.