W ubiegłym miesiącu najbardziej pożądaną marką premium było Audi (2444 szt., +4,22 proc. r/r), zaś najchętniej wybierane modele brandu to Audi Q5 (608 egz.) oraz – już ex aequo – Audi A3 i A5 (po 372 egz.). Kolejny w markowym zestawieniu był Lexus (2046 szt., +61,36 proc. r/r), którego sprzedaż napędził przede wszystkim model NX (986 egz.). Miejsca drugie i trzecie przypadły modelom LBX (342 egz.) oraz RX (283 egz.).
Trzecią pozycję wśród najpopularniejszych marek zdobył natomiast Mercedes (1881 szt., +8,67 proc. r/r), przy czym wyniki marki nie obejmują osobowych wersji vanów (Citan, T, Vito, Marco Polo, Sprinter), ale uwzględniają klasę V. Samar zwraca uwagę, że „w styczniu 2025 r. zwycięska okazała się klasa GLC z 243 zarejestrowanymi samochodami, przed modelem GLC Coupé (219 egz.) oraz klasą E (193 sztuki)”.
Przejdźmy zatem już do zestawienia za podium. Na dużym minusie znalazło się BMW, które przy rejestracjach na poziomie 1762 szt. odnotowało 26,74-proc. spadek r/r. W niemieckiej marce dominował model X3 (328 egz.). Dalej – już na piątej pozycji i również ze spadkiem – uplasowało się Volvo. Samochody brandu zostały zarejestrowane w liczbie 953 szt., co oznacza gorszy wynik o 12,08 proc. r/r. Najpopularniejszym samochodem marki był XC60 (586 egz.).
Źródło: Samar