Aktualności

Segment premium ze wzrostem w styczniu. Audi numerem jeden

Początek roku przynosi wzrost rejestracji w klasie premium w ujęciu rok do roku. W styczniu zarejestrowano w Polsce łącznie 10 017 nowych aut osobowych z wyższej półki, czyli o 3,19 proc. r/r więcej – podaje IBRM Samar.

Audi było w styczniu najpopularniejszą marką premium, choć jej najlepiej sprzedający się model – Audi Q5 – znalazł się za Lexusem NX (608 vs 986 egz.). Zdjęcie przedstawia Q5 Sportback drugiej generacji | Fot. mat. prasowe

W ubiegłym miesiącu najbardziej pożądaną marką premium było Audi (2444 szt., +4,22 proc. r/r), zaś najchętniej wybierane modele brandu to Audi Q5 (608 egz.) oraz – już ex aequo – Audi A3 i A5 (po 372 egz.). Kolejny w markowym zestawieniu był Lexus (2046 szt., +61,36 proc. r/r), którego sprzedaż napędził przede wszystkim model NX (986 egz.). Miejsca drugie i trzecie przypadły modelom LBX (342 egz.) oraz RX (283 egz.).

Trzecią pozycję wśród najpopularniejszych marek zdobył natomiast Mercedes (1881 szt., +8,67 proc. r/r), przy czym wyniki marki nie obejmują osobowych wersji vanów (Citan, T, Vito, Marco Polo, Sprinter), ale uwzględniają klasę V. Samar zwraca uwagę, że „w styczniu 2025 r. zwycięska okazała się klasa GLC z 243 zarejestrowanymi samochodami, przed modelem GLC Coupé (219 egz.) oraz klasą E (193 sztuki)”.

Przejdźmy zatem już do zestawienia za podium. Na dużym minusie znalazło się BMW, które przy rejestracjach na poziomie 1762 szt. odnotowało 26,74-proc. spadek r/r. W niemieckiej marce dominował model X3 (328 egz.). Dalej – już na piątej pozycji i również ze spadkiem – uplasowało się Volvo. Samochody brandu zostały zarejestrowane w liczbie 953 szt., co oznacza gorszy wynik o 12,08 proc. r/r. Najpopularniejszym samochodem marki był XC60 (586 egz.).

Źródło: Samar

Skontaktuj się z autorem
Redakcja
Linkedin
REKLAMA
Zobacz również
Aktualności
Wszystko jasne. Grupa Cichy-Zasada na czele Listy TOP50 2024!
Redakcja
18/3/2025
Aktualności
Używane bez przełomu. Liderem Grupa Plichta!
Redakcja
18/3/2025
Aktualności
Amerykańskie cła groźniejsze, niż przypuszczano?
Redakcja
17/3/2025
Miesięcznik Dealer
Jedyne na rynku pismo poświęcone w 100 proc. tematyce zarządzania autoryzowaną stacją dealerską. Od ponad 12 lat inspirujemy właścicieli, menedżerów i szefów poszczególnych działów dealerstw samochodów.