Aktualności

Skuteczny remarketing poprzez aukcje internetowe

Dlaczego remarketing poprzez aukcje online się opłaca? Kryzys dotyczący chipów ma szczególny wpływ na handel samochodami, a z powodu wąskich gardeł w segmencie nowych samochodów wielu dealerów coraz częściej przestawia się na handel samochodami używanymi. Ponadto, w ostatnich latach obserwuje się wyraźny trend w kierunku aukcji internetowych. Według AUTO1.com, przekłada się to na znacznie zwiększone […]

Dlaczego remarketing poprzez aukcje online się opłaca?

Kryzys dotyczący chipów ma szczególny wpływ na handel samochodami, a z powodu wąskich gardeł w segmencie nowych samochodów wielu dealerów coraz częściej przestawia się na handel samochodami używanymi. Ponadto, w ostatnich latach obserwuje się wyraźny trend w kierunku aukcji internetowych. Według AUTO1.com, przekłada się to na znacznie zwiększone zapotrzebowanie na usługi remarketingu. Jednocześnie jest to wyzwanie dla dealerów samochodowych. Klienci, którzy zostali rozpieszczeni szybkimi doświadczeniami
z handlu online w innych sektorach, oczekują szybkości, elastyczności i szerokiej gamy produktów. Bez pomocy narzędzi cyfrowych automatycznie pojawiają się przeszkody
w wyborze, jakości oraz różnorodności. Zakupy poprzez tradycyjne aukcje oraz pośredników są często bardziej czasochłonne i nie gwarantują ani przejrzystości, ani sukcesu.

Dzięki AUTO1.com, marce Grupy AUTO1,  która działa w Polsce od ponad ośmiu lat, dealerzy, firmy leasingowe i wypożyczalnie samochodów mogą szybko oraz łatwo sprzedawać swoje samochody przez Internet. AUTO1.com obejmuje cały cyfrowy proces sprzedaży i obsługi posprzedażowej, od wyceny do zapłaty. Użytkownicy platformy zyskują dostęp do 30 000 sprawdzonych samochodów używanych dostępnych codziennie o każdej porze z ponad 30 europejskich krajów. Co więcej, każdego dnia na platformę zostaje dodawanych ponad 3,000 ,,świeżych” zweryfikowanych aut używanych.

24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu

Dzięki temu, że wszystko dzieje się online kupujący i sprzedający mogą uczestniczyć w aukcji 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu. ,,Dealerzy w całej Europie mogą kupować i sprzedawać używane samochody za pośrednictwem AUTO1.com korzystając z aukcji w czasie rzeczywistym. Pracujemy na jednej platformie, ale w różnych językach. W każdym języku i na każdym rynku wyświetlamy zmiany w czasie rzeczywistym. Nie ma więc żadnych opóźnień związanych z tłumaczeniami. W ten sposób otwieramy europejski rynek samochodowy B2B dla wszystkich firm samochodowych w Polsce i oferujemy rozwiązanie dla europejskiego handlu” – mówi Piotr Baranowicz, Vice President w Grupie AUTO1 na Europę Środkowo-Wschodnią i Managing Director w AUTO1.com.

Dostęp do 30 rynków europejskich

Jedną z głównych zalet aukcji internetowych jest ich szeroki międzynarodowy zasięg. Zapewnia to większą liczbę oferentów, szybszy sukces i najlepsze możliwe ceny sprzedaży
w przypadku remarketingu. Piotr Baranowicz dodaje: ,,Ponad 60 000 dealerów z 30 różnych rynków europejskich sprzedaje i kupuje swoje samochody za pośrednictwem naszej platformy. To gwarantuje nam prawdziwą kopalnię danych, które wykraczają poza rynek lokalny. Na podstawie tych informacji i dynamiki rynku europejskiego wiemy również bardzo dobrze, po jakich cenach sprzedawane są samochody i możemy dopasować podaż i popyt we właściwy sposób, po najlepszej cenie.”

Oszczędność czasu

Dzięki aukcjom internetowym sprzedawcy mogą bezpośrednio korzystać z zalet cyfryzacji. Inteligentne procesy cyfrowe pozwalają utrzymać koszty na niskim poziomie oraz zaoszczędzić czas i zasoby na wszystkich etapach procesów remarketingowych.

Jeden partner umowny

W najlepszym scenariuszu samochody mogą być wprowadzane na rynek już po 24 godzinach! Jest to możliwe dzięki wysoce wydajnemu procesowi pochodzącemu z jednego źródła. Po umieszczeniu pojazdu na platformie, AUTO1.com zajmuje się resztą. Platforma współpracuje obecnie z ponad 300 europejskimi partnerami logistycznymi, umożliwiając szybki, precyzyjny
i bezproblemowy handel online. To, że nie trzeba korzystać z usług zewnętrznych firm transportowych wpływa również na konkurencyjność cenową naszych partnerów na rynku. Dealerzy samochodowi z dużymi zasobami pojazdów mogą ponadto korzystać z usług mobilnych rzeczoznawców AUTO1.com. W porozumieniu ze sprzedawcą, mobilny rzeczoznawca w regularnych odstępach czasu dokonuje w siedzibie dealera digitalizacji jego zasobów, minimalizując w ten sposób nakład pracy ze strony partnera.

AUTO1 EVA aplikacja: ewaluacja i sprzedaż na jednej platformie

W celu uzyskania uporządkowanej informacji dealer może także cyfrowo zarejestrować pojazd za pomocą smartfona w aplikacji AUTO1 EVA. Cały proces tworzenia bazy danych dla samochodu jest teraz możliwy w mniej niż 15 minut, włączając w to dokumentację uszkodzeń, jak również rejestrację zdjęć i filmów. Podanie numeru VIN automatycznie generuje niezbędne dane za pośrednictwem interfejsu DAT. Nawigacja za pomocą jednego przycisku prowadzi sprzedawcę krok po kroku przez proces inspekcji samochodu. Aplikacja AUTO1 EVA tworzy nowy standard w cyfryzacji salonów samochodowych. Dealerzy i menedżerowie flot samochodowych mogą dzięki niej dokonywać ewaluacji aut, wyceniać je, akceptować oferty kupna i wprowadzać je na aukcję za pomocą urządzenia mobilnego. Aplikacja ta jest najbardziej zaawansowaną aplikacją remarketingową  w europejskim przemyśle motoryzacyjnym.

Więcej na temat aplikacji EVA:  https://www.auto1.com/pl/auto1-eva

Skontaktuj się z nami:

Magdalena Kozłowska,
Dyrektor Sprzedaży i Remarketingu w Grupie AUTO1
na Europę Środkowo-Wschodnią
tel.: 539 19 03 35,
mail: magdalena.kozlowska@AUTO1.com

Dział Remarketingu: 

tel.: 22 307 15 20

mail: kontakt_remarketing@auto1.com 

www.auto1.com

REKLAMA
Zobacz również
Aktualności
Badanie EY: 45 proc. chce kupić auto, ponad połowa „elektryka”
Redakcja
28/9/2022
Aktualności
Citroën pokazuje nowe logo
Redakcja
27/9/2022
Aktualności
Toyota zamyka rosyjską fabrykę. Mazda rozważa podobny krok
Redakcja
26/9/2022
Miesięcznik Dealer
Jedyne na rynku pismo poświęcone w 100 proc. tematyce zarządzania autoryzowaną stacją dealerską. Od ponad 12 lat inspirujemy właścicieli, menedżerów i szefów poszczególnych działów dealerstw samochodów.