Aktualności

Toyota stawia na wymienne kartridże bateryjne

Toyota chce wprowadzić na rynek wymienne kartridże bateryjne do aut elektrycznych, co miałoby rozwiązać m.in. problem rozbudowy infrastruktury ładowania.

Elektryfikacja wciąż pozostaje ogromnym wyzwaniem. Słabo rozwinięta sieć ładowania w Europie stawia pod dużym znakiem zapytania zakaz sprzedaży aut spalinowych w UE od 2035 r. Tymczasem w Japonii trwają już prace nad rozwiązaniem będącym odpowiedzią na tego typu problemy. Commercial Japan Partnership Technologies Corporation (CJPT), spółka założona w 2021 r. przez Toyotę, Isuzu i Hino, nawiązała współpracę z firmą logistyczną Yamato Transport w celu wprowadzenia na rynek wymiennych kartridży bateryjnych do „elektryków”.

Toyota informuje, że dzięki wymiennym bateriom możliwe będzie ograniczenie pojemności akumulatorów w autach, gdyż będą one dostosowane do rzeczywistych potrzeb samochodu, a także warunków, w których on pracuje. Japończycy, wymieniając korzyści płynące z nowej technologii, poza chęcią ograniczenia rozbudowy infrastruktury i rozwiązaniem problemu długiego czasu ładowania, wskazują m.in. na wyeliminowanie przestojów w pracy auta. „Równie ważnym argumentem jest wyrównanie zapotrzebowania na energię elektryczną w ciągu doby. Baterie zwrócone operatorowi systemu mogłyby zostać naładowane w czasie mniejszego zapotrzebowania i niższych cen energii, niezależnie od tego, w jakich porach dnia samochody muszą być w użyciu” – wskazuje koncern.

Plany CJPT wykraczają jednak poza same kartridże. Spółka chce zaprojektować różnego rodzaju komercyjne pojazdy elektryczne – użytkowe vany i lekkie ciężarówki przystosowane do zasilania przez wymienne baterie. Yamato Transport i spółka CJPT oraz jej inwestorzy, w tym Toyota, są otwarci na współpracę ze wszystkimi partnerami zainteresowanymi standaryzacją i komercjalizacją wymiennych baterii.

Skontaktuj się z autorem
Redakcja
Linkedin
REKLAMA
Zobacz również
Aktualności
Badanie EY: 45 proc. chce kupić auto, ponad połowa „elektryka”
Redakcja
28/9/2022
Aktualności
Citroën pokazuje nowe logo
Redakcja
27/9/2022
Aktualności
Toyota zamyka rosyjską fabrykę. Mazda rozważa podobny krok
Redakcja
26/9/2022
Miesięcznik Dealer
Jedyne na rynku pismo poświęcone w 100 proc. tematyce zarządzania autoryzowaną stacją dealerską. Od ponad 12 lat inspirujemy właścicieli, menedżerów i szefów poszczególnych działów dealerstw samochodów.