Aktualności

Volvo Car Poland z historycznym rekordem

Mimo pandemii i związanego z nią niedoboru części, Volvo Car Poland ustanowił w 2021 r. historyczny rekord sprzedaży, przekraczając pułap 11 tys. rejestracji rocznie.

Powyższy wynik oznacza, że Polska znalazła się w pierwszej dziesiątce największych europejskich rynków Volvo Cars (za Norwegią, ale już przed Szwajcarią i Finlandią). W Europie najbardziej popularny był model XC40, który sprzedano w liczbie 120 471 sztuk. Z kolei polscy kierowcy najchętniej wybierali XC60 (4209 rejestracji). Co ciekawe, od 2009 r. to najpopularniejszy model (obie generacje) na polskim rynku samochodów premium.

Głównym towarem eksportowym Volvo na świat są SUV-y – za 75 proc. całkowitej sprzedaży marki odpowiadają modele XC60, XC40 i XC90. Podobne proporcje możemy zaobserwować także w Polsce – udział XC60 w rodzimym handlu marką wynosi 38 proc., XC40 – 28 proc., a XC90 – 11 proc. (te trzy modele stanowią łącznie 77 proc. sprzedaży nad Wisłą). Co ciekawe, jeszcze w 2017 r. aż 72 proc. sprzedanych w Polsce modeli Volvo miało pod maską silnik wysokoprężny, ale w 2021 r. ich udział zmalał do 32 proc. Modele Recharge stanowiły zaś 7 proc. polskiej sprzedaży, gdzie największe znaczenie miały hybrydy ładowane z gniazda (przypomnijmy, że takowe nie są objęte rządowym programem wsparcia „Mój elektryk”).

Pytanie tylko, czy w najbliższym czasie „elektryki” zaczną wzbudzać wśród przeciętnych konsumentów większe zainteresowanie. Wiemy przecież, że ich sprzedaż jest dziś mocno wymuszona ograniczeniami dotyczącymi emisji dwutlenku węgla, a dealerzy często rejestrują samochody na siebie. Biorąc pod uwagę problem ubogiej infrastruktury ładowania, z którym zmaga się niemal cała Europa (wyjątkami są przede wszystkim Niemcy i Holandia), a także wysokie ceny aut zeroemisyjnych, trudno na razie o optymistyczne prognozy.

Skontaktuj się z autorem
Redakcja
Linkedin
REKLAMA
Zobacz również
Aktualności
Pierwszy spadek w 2024 r.
Redakcja
18/4/2024
Aktualności
Samochód od dealera
Redakcja
17/4/2024
Aktualności
VW stawia na chińską platformę. Chce sprzedawać tańsze „elektryki”
Redakcja
17/4/2024
Miesięcznik Dealer
Jedyne na rynku pismo poświęcone w 100 proc. tematyce zarządzania autoryzowaną stacją dealerską. Od ponad 12 lat inspirujemy właścicieli, menedżerów i szefów poszczególnych działów dealerstw samochodów.