Aktualności

Volvo mniej ambitne pod kątem elektryfikacji?

Szwedzka marka zapowiadała, że po 2030 r. będzie sprzedawała wyłącznie auta w pełni elektryczne, jednak obecnie wiele wskazuje na to, że producent pohamuje swoje ambicje.

Czy Volvo pohamuje swoje dotychczasowe elektryfikacyjne zapędy? | Fot. mat. prasowe

Serwis Automotive News informuje, że obecnie Volvo nie radzi sobie najlepiej pod kątem sprzedaży aut elektrycznych w Chinach i USA, czyli na swoich kluczowych rynkach zbytu, co może sprzyjać zmianie podejścia do celu wyznaczonego na 2030 r. Podczas kwartalnej prezentacji Jim Rowan, dyrektor generalny Volvo, przyznał, że jest „wielkim zwolennikiem napędu elektrycznego”, ale dodał przy tym, że „potrzeba trochę czasu, aby pełna elektryfikacja na świecie stała się możliwa”.

Wiele sugeruje, że – podobnie jak inni producenci – Volvo skupi się na sprzedaży hybryd plug-in i miękkich hybryd. Jim Rowan przekonywał, że są one bardzo popularne wśród klientów marki i firma nadal będzie inwestowała w samochody hybrydowe, które przygotowują konsumentów do przesiadki na „elektryki”.

Krytycznie na elektryfikacyjne plany Volvo patrzą amerykańscy dealerzy, którzy mają nadzieję, że bardziej tradycyjne modele będą dostępne w sprzedaży jeszcze długo po zakończeniu bieżącej dekady. „Volvo przesadziło ze strategią opartą tylko na samochodach elektrycznych” – skomentował dla Automotive News jeden z dealerów, który poprosił o zachowanie anonimowości. Sytuacja nie jest chyba jednak aż tak zła, bo osoba zaznajomiona z planami firmy poinformowała, że Volvo skupi się w kolejnej dekadzie na hybrydach plug-in, a inny anonimowy informator zdradził nawet, że producent trzyma kciuki za to, żeby rządy różnych państw patrzyły przychylnie na takie auta.

Jeśli powyższe informacje się potwierdzą, Volvo nie byłoby jedynym producentem, który w ostatnim czasie zrewidował swoje plany dotyczące elektryfikacji. Elektryfikacyjne zapędy pohamowali już m.in. Mercedes, który zdecydował, że zainwestuje więcej pieniędzy, niż planował w rozwijanie technologii spalinowej, czy Porsche, które nie uważa już swojego dotychczasowego celu – zakładającego, że ponad 80 proc. jego sprzedaży będą do 2030 r. stanowiły samochody elektryczne – za wiążące zadanie.

Skontaktuj się z autorem
Redakcja
Linkedin
REKLAMA
Zobacz również
Aktualności
Tesla walczy o rynek. W Berlinie ruszyła produkcja nowej wersji Modelu Y
Redakcja
15/1/2025
Aktualności
Wspólne rozliczanie emisji ratunkiem dla producentów
Redakcja
13/1/2025
Aktualności
MG w TOP20 rejestracji nowych aut
Redakcja
10/1/2025
Miesięcznik Dealer
Jedyne na rynku pismo poświęcone w 100 proc. tematyce zarządzania autoryzowaną stacją dealerską. Od ponad 12 lat inspirujemy właścicieli, menedżerów i szefów poszczególnych działów dealerstw samochodów.