Aktualności

Volvo: wzrost w Europie, spadek w USA

W czerwcu 2024 r. Volvo sprzedało 71 514 aut, co przełożyło się na wzrost sprzedaży o 8 proc. r/r. Wysokie wyniki wywodzący się ze Szwecji producent odnotował zwłaszcza w Europie i Ameryce Łacińskiej. Na dobre rezultaty wpłynęła także sprzedaż nowego „elektryka” EX30 – podaje Agencja Reutera.

Volvo EX30 | Fot. mat. prasowe

Volvo informuje, że jego sprzedaż modeli w pełni elektrycznych i hybryd typu plug-in wzrosła w ubiegłym miesiącu o 41 proc., przekładając się na 48 proc. światowej sprzedaży wszystkich aut firmy. „Nasze czerwcowe wyniki pokazują, że podjęliśmy odpowiednie kroki ku realizacji długoterminowego kierunku strategicznego (…)” – twierdzi producent.

Agencja Reutera zwraca uwagę, że w Europie, największym rynku dla Volvo, sprzedaż wzrosła w ubiegłym miesiącu o 34 proc. r/r (do 36 474 egzemplarzy). Producent radzi sobie jednak gorzej w USA, gdzie zaliczył spadek o 28 proc. r/r do 9304 sprzedanych aut (choć było to częściowo spowodowane problemami informatycznymi, wskutek których tysiące salonów różnych marek wstrzymało normalną działalność).

Całkowita sprzedaż Volvo w pierwszej połowie tego roku wzrosła o 14 proc. względem 2023 r., co przekłada się na 388 073 sprzedanych modeli marki na całym świecie. Volvo, którego większościowym udziałowcem jest chiński koncern Geely, stoi jednak dziś przed dużym wyzwaniem w postaci unijnych ceł. Według informacji serwisu Auto Infos producent, z uwagi na cła, chce w 2025 r. przenieść produkcję elektrycznego SUV-a EX30 do belgijskiej Gandawy.

UE nałożyła już tymczasowe cła wyrównawcze na samochody elektryczne produkowane w Chinach (ostateczne taryfy będą obowiązywały od listopada). BYD zostało objęte 17,4-proc. taryfą, Geely – 19,9-proc., a SAIC (m.in. MG) – 37,6-proc. Z kolei inni producenci, jeśli współpracowali z KE w dochodzeniu ws. subsydiów, objęci są 20,8-proc. stawką bądź – jeżeli do takiej współpracy nie doszło – 37,6-proc. Do powyższych taryf konieczne jest też doliczenie standardowej 10-proc. stawki celnej związanej z importem „elektryków”.

Skontaktuj się z autorem
Redakcja
Linkedin
REKLAMA
Zobacz również
Aktualności
Tesla walczy o rynek. W Berlinie ruszyła produkcja nowej wersji Modelu Y
Redakcja
15/1/2025
Aktualności
Wspólne rozliczanie emisji ratunkiem dla producentów
Redakcja
13/1/2025
Aktualności
MG w TOP20 rejestracji nowych aut
Redakcja
10/1/2025
Miesięcznik Dealer
Jedyne na rynku pismo poświęcone w 100 proc. tematyce zarządzania autoryzowaną stacją dealerską. Od ponad 12 lat inspirujemy właścicieli, menedżerów i szefów poszczególnych działów dealerstw samochodów.