Aktualności

Volvo z niemal 5-proc. spadkiem w sierpniu

Volvo Cars informuje o łącznej sierpniowej sprzedaży na poziomie 43 666 aut. Oznacza to spadek o 4,6 proc. w porównaniu do tego samego miesiąca ub.r. Producent zapewnia jednak, że cieszy się wciąż dużym popytem, zwłaszcza w segmencie modeli elektrycznych i hybryd plug-in.

Uzyskanie lepszego wyniku utrudniły producentowi przerwy w dostawie prądu oraz epidemia koronawirusa w Chinach. Co więcej, dla szwedzkiego koncernu, podobnie jak w innych markach, problemem jest wciąż brak części, szczególnie półprzewodników. Linia modeli Recharge stanowiła w zeszłym miesiącu 21,9 proc. sprzedaży, zaś pojazdy w pełni elektryczne – 5,7 proc. Najlepiej sprzedającym się modelem – patrząc na wszystkie regiony, w których obecny jest producent – był XC60 (16 161 sprzedanych szt., podczas gdy w analogicznym okresie 2021 r. było to 14 972 szt.). Drugie miejsce zajął zaś XC40 z 9 766 autami (2021: 11 716) i XC90 z liczbą 7 678 aut (2021: 8 023).

W Europie samochody marki Volvo osiągnęły sprzedaż 10 995 szt., co przekłada się na 15,8-proc. spadek w stosunku do tego samego miesiąca 2021 r. Warto przyjrzeć się oczywiście statystykom z samej Polski, gdzie – jak podaje Samar – auta Volvo zostały kupione w liczbie 600 szt. Taki wynik zapewnił producentowi w minionym miesiącu czwarte miejsce wśród najchętniej wybieranych krajowych marek premium (pierwsze trzy pozycje należą kolejno do BMW, Mercedesa i Audi). Dodajmy, że gorszy wynik niż w Europie brand odnotował w USA, gdzie modele Volvo sprzedały się w liczbie 8 136 szt. – o 23,9 proc. mniej niż w sierpniu minionego roku. Ale już w Chinach wyniki szwedzkiego producenta wzrosły w tym samym okresie o 31 proc. (do 17 179 szt.).

Przypomnijmy, że Volvo chce do 2030 r. oferować na świecie wyłącznie pojazdy elektryczne. „Kierunek, który obraliśmy, jest świetną strategią o solidnym podłożu. Stawiamy sobie ambitny cel, gdzie nie ma miejsca na »jeśli« czy »ale«. Każdy wybór, którego dokonujemy, jest podporządkowany temu celowi, poczynając od kwestii zatrudnienia i inwestycji, a skończywszy na projektach aut – przekonywał dyrektor generalny Volvo Jim Rowan w rozmowie z Automotive News, podczas której opowiadał też o stosunku niektórych producentów do elektryfikacji.

Skontaktuj się z autorem
Redakcja
Linkedin
REKLAMA
Zobacz również
Aktualności
Badanie EY: 45 proc. chce kupić auto, ponad połowa „elektryka”
Redakcja
28/9/2022
Aktualności
Citroën pokazuje nowe logo
Redakcja
27/9/2022
Aktualności
Toyota zamyka rosyjską fabrykę. Mazda rozważa podobny krok
Redakcja
26/9/2022
Miesięcznik Dealer
Jedyne na rynku pismo poświęcone w 100 proc. tematyce zarządzania autoryzowaną stacją dealerską. Od ponad 12 lat inspirujemy właścicieli, menedżerów i szefów poszczególnych działów dealerstw samochodów.