Aktualności

Volkswagen Group Polska: wyniki w 2022 r.

W 2022 r. polski rynek nowych aut osobowych zmalał o 6 proc. r/r (do 419 765 szt.), podczas gdy sprzedaż siedmiu marek wchodzących w skład Volkswagen Group Polska odnotowała spadek na poziomie 6,9 proc. (102 818 szt.). Udział VW w rodzimym rynku osiągnął 24,5 proc., co oznacza podobny wynik jak w 2021 r. – wynika z danych Samaru.

Spośród marek VW największa liczba rejestracji przypadła Skodzie (42 067 szt.). Wyjątkowo dobrze pod kątem dynamiki wzrostu poradziła sobie Cupra, której wynik poprawił się o 92 proc. – do 3074 szt. – względem 2021 r. Na TOP5 oferty modelowej VW w Polsce składają się: Skoda Octavia (10 892 szt.), Volkswagen T-Roc (7755 szt.), Skoda Fabia (7670 szt.), Skoda Kamiq (5675 szt.) oraz Skoda Superb (5403 szt.).

Kiedy rynek tradycyjnych aut boryka się w ostatnim czasie z problemami, tak „elektryki” sukcesywnie poprawiają swoje wyniki. W 2022 r. zarejestrowano w Polsce łącznie 11 293 osobowych „elektryków” (BEV), czyli o 59 proc. więcej niż w ub.r. Trend zmierza w kierunku stopniowego wypierania hybryd plug-in (PHEV) na rzecz pełnych maszyn elektrycznych – udział pierwszych to 2,5 proc., drugich – 2,7 proc. Koncern VW dostarczył w Polsce 2292 szt. „elektryków” (+69 proc. r/r), przy czym najpopularniejsza była marka Audi (820 szt., +165 proc. r/r). Największym zainteresowaniem cieszył się jednak nie model niemieckiej marki, tylko czeskiej. Chodzi o Skodę Enyaq iV z liczbą 525 zarejestrowanych modeli (+46 proc. r/r).

Pavel Šolc, prezes zarządu Volkswagen Group Polska, przyznaje, że najtrudniejsza dla firmy była pierwsza połowa 2022 r., choć, dzięki odpowiednim środkom zaradczym, w drugiej połowie roku grupa poradziła sobie już lepiej. „W trzecim i czwartym kwartale, w porównaniu do 2021, zanotowaliśmy wzrosty rejestracji wynoszące odpowiednio 15 i 33 proc.” – zauważa Šolc.

Skontaktuj się z autorem
Redakcja
Linkedin
REKLAMA
Zobacz również
Aktualności
Pierwszy spadek w 2024 r.
Redakcja
18/4/2024
Aktualności
Samochód od dealera
Redakcja
17/4/2024
Aktualności
VW stawia na chińską platformę. Chce sprzedawać tańsze „elektryki”
Redakcja
17/4/2024
Miesięcznik Dealer
Jedyne na rynku pismo poświęcone w 100 proc. tematyce zarządzania autoryzowaną stacją dealerską. Od ponad 12 lat inspirujemy właścicieli, menedżerów i szefów poszczególnych działów dealerstw samochodów.