Leapmotor to marka, która dopiero wchodzi do Polski. Według zapowiedzi pierwsze egzemplarze aut pojawią się w rodzimych salonach na początku tego roku. Od 1 lutego zarządzanie marką przypadnie zaś w udziale Adamowi Męcińskiemu, który odpowie za całość działań handlowych brandu na polskim rynku, podlegając w tym zakresie dyrektorowi zarządzającemu Stellantis Polska (stanowisko to objął w kwietniu 2024 r. Grzegorz Zalewski, choć w serwisie Francuskie.pl pojawiła się nieoficjalna informacja o tym, że kończy on 15 stycznia br. współpracę z koncernem – i takie doniesienie potwierdził ostatecznie Samar.pl w rozmowie z Wojciechem Ososiem, dyrektorem PR Stellantis Polska; wciąż nie wiadomo, kto zostanie nowym dyrektorem). Męciński będzie zarazem nadal sprawował dotychczasową funkcję dyrektora marki Jeep w Polsce.
Adam Męciński to absolwent zarządzania i marketingu na Uniwersytecie Koźminskiego w Warszawie, który ma 22-letnie doświadczenie w branży motoryzacyjnej. Zaczynał od pracy w dziale sprzedaży i logistyki firmy Mitsubishi Motors Polska, a następnie zajmował w niej „różne stanowiska kierownicze związane ze sprzedażą i marketingiem”. Z kolei od maja 2015 r. do stycznia 2020 r. pełnił funkcje dyrektora sprzedaży oraz członka komitetu doradczego zarządu. Jego kolejnym krokiem w karierze było objęcie stanowiska dyrektora generalnego Mitsubishi Motors w Polsce. Męciński ze Stellantisem związany jest natomiast od 1 marca 2021 r. – to wtedy objął stanowisko dyrektora marki Opel. W czerwcu 2023 r. został zaś dyrektorem Jeepa.

Przypomnijmy: w Polsce pojawią się już niedługo dwa modele od Leapmotor International, spółki joint venture chińskiego producenta oraz Stellantisa. Pierwsze auto to T03, czyli pięciodrzwiowy „elektryk” z segmentu A (przy wnętrzu charakterystycznym dla segmentu B) o zasięgu 265 km. Drugi pojazd – C10, stanowi elektryczny SUV segmentu D, mający zasięg na poziomie 420 km.
Stellantis zaprezentował modele T03 i C10 w styczniu br. na targach Vienna Drive w Austrii, ujawniając przy tej okazji krajowe ceny obu aut. T03 kosztuje w Austrii według ceny katalogowej 21 490 euro z VAT (w grę wchodzi też leasing za 99 euro miesięcznie), a C10 – 39 400 euro (wliczając VAT). Gdyby cena T03 była zbliżona w Polsce do tej austriackiej, to wyniosłaby około 91 tys. zł – ale możliwe byłoby jej obniżenie nawet o 40 tys. zł przy skorzystaniu z dopłaty w ramach „Mojego elektryka 2.0” (program rusza już 3 lutego; dotychczasowy „Mój elektryk” będzie działał najdalej do końca stycznia tego roku).