Komentarz

Pożądane używane

Ostatnie półtora roku znacząco przemodelowało segment aut używanych w Polsce. Przed pandemią częstym obrazkiem towarzyszącym polskim dealerom były mocno zastokowane place, które „mroziły” firmom znaczną część kapitału. Dziś, między innymi z uwagi na zeszłoroczne problemy z produkcją i niższą sprzedaż nowych aut (w Polsce zamknęliśmy 2020 r. z blisko 22-proc. spadkiem), a także większe zainteresowanie klientów, zarówno prywatnych jak i instytucjonalnych, sprawdzonymi samochodami używanymi (chęć zachowania mobilności, obawa przed publiczną komunikacją itp.), w wielu miejscach brakuje „młodych” pojazdów używanych z dobrą historią. A skoro popyt przewyższa podaż, ceny używanych aut dostępnych na rynku idą w górę.

Rosnące ceny zwiększają skłonność klienta do innych niż gotówka form finansowania zakupu czy użytkowania samochodu używanego.

To oznacza, że rośnie również rola profesjonalnych dostawców narzędzi pozwalających na sfinansowanie zakupu pojazdów używanych. Rosnące ceny zwiększają skłonność klienta do innych niż gotówka form finansowania zakupu czy użytkowania auta. Od lat jako Santander Consumer Multirent i Santander Consumer Bank współpracujemy z dealerami zarówno samochodów nowych, jak i używanych. Naszym partnerom zapewniamy nowoczesne narzędzia, które ułatwiają im codzienną pracę – mam tu na myśli nie tylko same produkty finansowe, ale też instrumenty wsparcia sprzedaży, jak choćby rozbudowane zaplecze IT, które wspomaga bieżącą obsługę klienta czy zawieranie transakcji z klientem w sposób zdalny. Mając to na uwadze, nasze podejście charakteryzuje zawsze pełen profesjonalizm, zwłaszcza w obszarze wypracowywania zysku na wspólnie realizowanym biznesie. Postępując zgodnie z zasadami, pilnujemy, by naszą współpracę charakteryzowała idea „win-win”.

Szczególnie ważne jest dzisiaj upraszczanie procesu sprzedażowego z perspektywy przedstawiciela dealerstwa. Zdajemy sobie sprawę, że dealerzy współpracują zwykle z kilkoma instytucjami finansowymi, a każda z nich wprowadza do oferty po kilka różnych produktów. Łatwość sprzedaży oraz prezentacji konkretnej oferty produktowej urasta przez to do rangi kluczowej. Wiemy o tym w Santander Consumer Multirent i Santander Consumer Banku, dlatego dostarczamy dealerom szybki proces obsługi wniosków dzięki zautomatyzowanej decyzji kredytowej i leasingowej. Dodatkowo, dzięki naszym narzędziom, jak Ficres czy DiGi Car, znacząco pomagamy w sprzedaży naszym partnerom biznesowym – do uproszczonego procesu wystarczy naprawdę minimum formalności. Nie angażujemy więc niepotrzebnie klienta w dostarczanie „morza informacji”. To wszystko sprawia, że nasi partnerzy potrafią szybko finalizować sprzedaż, nie tracąc przy tym klientów przeciągającymi się decyzjami. A co najistotniejsze, klient nie pozostaje sam z wypełnieniem wniosków czy dokumentów zakupowych – tym wszystkim zajmują się nasi pracownicy, zapewniając klientowi jakże cenną dziś wygodę.

Również w środowisku e-commercowym Santander Consumer Multirent należy do liderów branży. Nasz AutoSalon to kolejne wyjście naprzeciw potrzebom rynku oraz zwiększanie efektywności sprzedaży naszych partnerów. Wystarczy opublikować ogłoszenie na platformie, a w momencie decyzji zakupowej klienta cały proces wnioskowania oraz dokumentacji jest realizowany po naszej stronie. W takim wypadku dealerowi zostaje jedynie finalizacja sprzedaży i wydanie pojazdu. To wygodne, oszczędne i nowoczesne podejście do biznesu.

Najwięksi i najbardziej sprawni polscy dealerzy już wiedzą, że dział pojazdów używanych to niezwykle ważna część biznesu. Widać to po najnowszej Liście TOP25 dealerów samochodów używanych, gdzie wskaźniki sprzedaży aut używanych do nowych uległy zauważalnej poprawie. Nie brakuje dealerstw, gdzie wartość ta zbliża się do poziomu 0,5.

My traktujemy współpracę związaną z samochodami używanymi na równi z naszą aktywnością w zakresie aut nowych, gdzie dostarczamy dealerom m.in. narzędzie pożyczki stockowej, pomagając im tym samym zachować niezwykle ważną w biznesie płynność finansową. Cieszy nas, że rynek aut używanych wzbudza zainteresowanie coraz większej grupy firm dealerskich. Ta świadomość oraz stały rozwój pozwalają na budowanie zdrowych, partnerskich relacji.

Skontaktuj się z autorem
Paweł Śnigurski
Linkedin
REKLAMA
Zobacz również
Komentarz
Nowa marka w serwisie
Redakcja
24/5/2021
Komentarz
Dealer vs CFM. Faworyt jest jeden
Redakcja
6/5/2021
Komentarz
Ausexit
Redakcja
7/4/2021
Miesięcznik Dealer
Jedyne na rynku pismo poświęcone w 100 proc. tematyce zarządzania autoryzowaną stacją dealerską. Od ponad 12 lat inspirujemy właścicieli, menedżerów i szefów poszczególnych działów dealerstw samochodów.