Po roku przerwy spowodowanej pandemią Badanie Satysfakcji wróciło na Kongres Dealerów. Dealerską ocenę swoich importerów za ostatnie miesiące zaprezentowaliśmy 14 września, na żywo, w Hotelu Hilton w Łodzi. Jak każdego roku partnerem merytorycznym Badania była firma EY. Najważniejsze wnioski z Badania? Niesamowite osiągnięcie Toyoty, która pierwszy raz w historii wygrała zarówno klasyfikację w autach osobowych […]
Po roku przerwy spowodowanej pandemią Badanie Satysfakcji wróciło na Kongres Dealerów. Dealerską ocenę swoich importerów za ostatnie miesiące zaprezentowaliśmy 14 września, na żywo, w Hotelu Hilton w Łodzi. Jak każdego roku partnerem merytorycznym Badania była firma EY.
![](https://api.miesiecznikdealer.pl/wp-content/uploads/2021/09/DSC04512-1024x683.jpg)
Najważniejsze wnioski z Badania? Niesamowite osiągnięcie Toyoty, która pierwszy raz w historii wygrała zarówno klasyfikację w autach osobowych (przed siostrzanym Lexusem i Volvo), jak i w pojazdach dostawczych (gdzie do tej pory prym wiódł przez lata Mercedes).
![](https://api.miesiecznikdealer.pl/wp-content/uploads/2021/09/DSC04486-1-1024x683.jpg)
Co ciekawe, w pierwszej “piątce” Badania znalazła się tylko jedna marka o europejskim rodowodzie (Volvo). Obok Toyoty i Lexusa brandy azjatyckie reprezentowały KIA oraz Subaru. Zawsze mocny Mercedes tym razem 6., na 7. miejscu Audi, na 8. – chyba lekkie rozczarowanie – Mazda, a na 9. lokacie Dacia. Dziesiątkę, ale za to z awansem o 12 miejsc (!), zamyka Ford, który został tym samym jednym z największych wygranych tegorocznej klasyfikacji.
Tabela generalna TOP15 Badania Satysfakcji 2021 (auta osobowe) poniżej:
![](https://api.miesiecznikdealer.pl/wp-content/uploads/2021/09/ey-wykres3.png.rendition.1200.800.png)
Pierwsza trójka oceny jakości współpracy z importerami w samochodach dostawczych wygląda już nieco inaczej. Ale lider jest dalej sam. Podium, za plecami Toyoty, uzupełniają marki Mercedes-Benz oraz Ford.
![](https://api.miesiecznikdealer.pl/wp-content/uploads/2021/09/ey-wykres20.png.rendition.1200.800-1024x728.png)
Obszerna analiza Badana Satysfakcji Dealerów 2021 dostępna jest w „Dealerze” nr 10/2021.