W 2022 r. stało się coś, co zdawało się niemożliwe – dealerzy utrzymali, a w przypadku dużych grup wręcz poprawili, najważniejsze wskaźniki rentowności. Okazuje się, że różnicę na plus robiła w ostatnim czasie marża podstawowa, in minus działały z kolei głównie rosnące koszty finansowe.

O marżach i finansowaniu, choć nie jest to clou rozmowy, opowiada też Paweł Czeredys, laureat nagrody Człowieka Roku naszego miesięcznika. Jak powstawała dzisiejsza Grupa PTH, co stoi za sukcesem polskiego SsangYonga, czy chińskie marki zmienią nasz biznes? To pierwszy tak obszerny wywiad jednego z najciekawszych graczy w polskiej branży dealerskiej.

W numerze również szczegółowa analiza ostatniego Badania Satysfakcji, wzbogacona rozmową z szefem Volvo Car Poland Emilem Dembińskim. A także coś specjalnego – „Dodatek Kongresowy”, z próbką prelekcji konferencyjnych (Ławniczak, Czerwiński), wynikami Nagród Rynku czy galeriami zdjęć z dealerami w rolach głównych.

Ponadto w numerze:
Rynek
BAH: koniec eksperymentu
NA POWAŻNIE O UŻYWANYCH
Grupa Plichta. Najlepsi w używanych
Rynek
Europejscy potentaci patrzą na Wschód
Dodatek Kongresowy
Merytorycznie, tłumnie, wesoło
Rynek
Odpowiedzialność za koszty, czyli po co dealerowi rachunkowość menedżerska
Dealer Dobrych Uczynków
Auto Partner Garcarek. Pomoc najmniej widocznym
Zajrzyj do środka

W 2022 r. stało się coś, co zdawało się niemożliwe – dealerzy utrzymali, a w przypadku dużych grup wręcz poprawili, najważniejsze wskaźniki rentowności. Okazuje się, że różnicę na plus robiła w ostatnim czasie marża podstawowa, in minus działały z kolei głównie rosnące koszty finansowe.