W 2022 r. stało się coś, co zdawało się niemożliwe – dealerzy utrzymali, a w przypadku dużych grup wręcz poprawili, najważniejsze wskaźniki rentowności. Okazuje się, że różnicę na plus robiła w ostatnim czasie marża podstawowa, in minus działały z kolei głównie rosnące koszty finansowe.
O marżach i finansowaniu, choć nie jest to clou rozmowy, opowiada też Paweł Czeredys, laureat nagrody Człowieka Roku naszego miesięcznika. Jak powstawała dzisiejsza Grupa PTH, co stoi za sukcesem polskiego SsangYonga, czy chińskie marki zmienią nasz biznes? To pierwszy tak obszerny wywiad jednego z najciekawszych graczy w polskiej branży dealerskiej.
W numerze również szczegółowa analiza ostatniego Badania Satysfakcji, wzbogacona rozmową z szefem Volvo Car Poland Emilem Dembińskim. A także coś specjalnego – „Dodatek Kongresowy”, z próbką prelekcji konferencyjnych (Ławniczak, Czerwiński), wynikami Nagród Rynku czy galeriami zdjęć z dealerami w rolach głównych.
W 2022 r. stało się coś, co zdawało się niemożliwe – dealerzy utrzymali, a w przypadku dużych grup wręcz poprawili, najważniejsze wskaźniki rentowności. Okazuje się, że różnicę na plus robiła w ostatnim czasie marża podstawowa, in minus działały z kolei głównie rosnące koszty finansowe.