W realiach malejącej szkodowości, a w wielu sieciach także topniejącego car parku w wieku do 5 lat, drogą do rentownych napraw blacharsko-lakierniczych staje się podnoszenie liczby roboczogodzin fakturowanych na zlecenie. Ale jak zadbać o to w usługach, za które w 99 proc. płacą firmy ubezpieczeniowe? Okazuje się, że kluczem jest tu dobrze zrobiony kosztorys, a to – wbrew pozorom – pięta achillesowa większości stacji dealerskich. O tym, jak (i na jakie kwoty) kosztorysują dziś zlecenia polscy dealerzy różnych marek, w naszym temacie miesiąca.

Z kolei o błędach robionych przy wycenach, a także o tym, czego nie widzi system do kosztorysowania, opowiada Przemysław Celej, zarządzający posprzedażą w grupie Emil Frey Polska. Zdradza on również, jak budżetowany jest w jego organizacji dział blacharsko-lakierniczy, bo to model tyle oryginalny, co – przynajmniej dla niektórych – kontrowersyjny.

W numerze także aż dwa rankingi: jedenasta edycja Lidera Serwisu (czyli TOP15 najlepszych blacharni w Polsce) oraz premierowe TOP25 grup dealerskich z największym przychodem (pokażemy tu między innymi, ilu polskich dealerów obraca w ciągu roku miliardowymi kwotami oraz jak mają się przychody do wolumenu sprzedawanych aut – a mają się różnie…).

Ponadto w numerze:
Polityka
Branża po wyborach. Czego oczekujemy od polityków
Podatki
Podatek ekologiczny? Wielka niewiadoma
Na poważnie o używanych
Dynamic Motors. Dobrze poukładany biznes
Podatki
Dealerze, zoptymalizuj swoje podatki
Relacja
Cupra na Łopuszańskiej w nowej odsłonie
Dealer Dobrych Uczynków
Volvo Firma Karlik. Edukacja ponad wszystko
Zajrzyj do środka

W realiach malejącej szkodowości, a w wielu sieciach także topniejącego car parku w wieku do 5 lat, drogą do rentownych napraw blacharsko-lakierniczych staje się podnoszenie liczby roboczogodzin fakturowanych na zlecenie. Ale jak zadbać o to w usługach, za które w 99 proc. płacą firmy ubezpieczeniowe? Okazuje się, że kluczem jest tu dobrze zrobiony kosztorys.