Okres świąteczny, ale nasz „Dealer” mocno poważny i biznesowy. Między innymi z powodu pędzącej już chińskiej ofensywy w Polsce. MG, BAIC, Voyah, Omoda – to najgłośniejsze, ale niejedyne marki z Państwa Środka, które zadebiutowały bądź zadebiutują za chwilę na naszym rynku. Wspólny mianownik dla tych projektów (może poza Omodą, o której wiadomo najmniej)? Wchodzą w nie najsilniejsze rodzime grupy dealerskie – jako dealerzy, dystrybutorzy, importerzy.

Swój punkt widzenia w tej sprawie przedstawia też Andrzej Arefiew, wielomarkowy dealer (m.in. Maxusa) z Białegostoku i Olsztyna. W jego ocenie, dla graczy ze Wschodu równie angażująca co rywalizacja z „tradycyjnymi” markami może być konkurencja wewnątrzchińska. A co musi się stać, by MG albo BAIC odniosły sukces? Mniej więcej to, co… właśnie zapowiadają. Z szefem Konsorcujm Arefiew rozmawialiśmy przed oficjalnym debiutem tych sieci – tym bardziej warto skonfrontować obecne realia ze słowami dealera sprzed kilku tygodni.

A na koniec: 3. edycja rankingu Internetowy Dealer Roku. Z bardzo ciekawą rywalizacją w TOP5, ale też z nowymi twarzami w całym zestawieniu.

Ponadto w numerze:
Rynek
Europejscy giganci bardziej skonsolidowani i... międzynarodowi
Transakcje
Amerykanizacja branży w UK. Pendragon w rękach Lithii
Elektromobilność
Tanie „elektryki”? Tak, ale tylko w Chinach
Sylwetka
Auto Fus Group – ucieczka do przodu
Na poważnie o używanych
Toyota Mikołajczak. Doświadczenie, które napędza
Gospodarka
Lepszy 2024? Prognozy makro na przyszły rok
Dealer Dobrych Uczynków
Duda-Cars. Inwestycja w młodych
Zajrzyj do środka

Okres świąteczny, ale nasz „Dealer” mocno poważny i biznesowy. Między innymi z powodu pędzącej już chińskiej ofensywy w Polsce. MG, BAIC, Voyah, Omoda – to najgłośniejsze, ale niejedyne marki z Państwa Środka, które zadebiutowały bądź zadebiutują za chwilę na naszym rynku. Wspólny mianownik dla tych projektów (może poza Omodą, o której wiadomo najmniej)? Wchodzą w nie najsilniejsze rodzime grupy dealerskie – jako dealerzy, dystrybutorzy, importerzy.