Okres świąteczny, ale nasz „Dealer” mocno poważny i biznesowy. Między innymi z powodu pędzącej już chińskiej ofensywy w Polsce. MG, BAIC, Voyah, Omoda – to najgłośniejsze, ale niejedyne marki z Państwa Środka, które zadebiutowały bądź zadebiutują za chwilę na naszym rynku. Wspólny mianownik dla tych projektów (może poza Omodą, o której wiadomo najmniej)? Wchodzą w nie najsilniejsze rodzime grupy dealerskie – jako dealerzy, dystrybutorzy, importerzy.
Swój punkt widzenia w tej sprawie przedstawia też Andrzej Arefiew, wielomarkowy dealer (m.in. Maxusa) z Białegostoku i Olsztyna. W jego ocenie, dla graczy ze Wschodu równie angażująca co rywalizacja z „tradycyjnymi” markami może być konkurencja wewnątrzchińska. A co musi się stać, by MG albo BAIC odniosły sukces? Mniej więcej to, co… właśnie zapowiadają. Z szefem Konsorcujm Arefiew rozmawialiśmy przed oficjalnym debiutem tych sieci – tym bardziej warto skonfrontować obecne realia ze słowami dealera sprzed kilku tygodni.
A na koniec: 3. edycja rankingu Internetowy Dealer Roku. Z bardzo ciekawą rywalizacją w TOP5, ale też z nowymi twarzami w całym zestawieniu.
Okres świąteczny, ale nasz „Dealer” mocno poważny i biznesowy. Między innymi z powodu pędzącej już chińskiej ofensywy w Polsce. MG, BAIC, Voyah, Omoda – to najgłośniejsze, ale niejedyne marki z Państwa Środka, które zadebiutowały bądź zadebiutują za chwilę na naszym rynku. Wspólny mianownik dla tych projektów (może poza Omodą, o której wiadomo najmniej)? Wchodzą w nie najsilniejsze rodzime grupy dealerskie – jako dealerzy, dystrybutorzy, importerzy.