Wojna za naszą wschodnią granicą zmieniła współczesny świat. Międzynarodowe koncerny wycofały się z Rosji, swoją działalność wstrzymały również marki samochodowe, a polską granicę przekroczyły ponad 2 mln uchodźców z Ukrainy. Łańcuchy dostaw po raz kolejny zostały nadszarpnięte, złoty osłabł, podrożało paliwo… Jak to wszystko wpłynie naszą, rodzimą branżę samochodową oraz polską gospodarkę? Odpowiedzi szukamy w najnowszym „Dealerze”.

Piszemy również o rozmaitych inicjatywach firm dealerskich, które bardzo aktywnie pomagają Ukraińcom od pierwszych dni wojny. Pomocowy maraton ruszył.

Ponadto w numerze:
Wojna w Ukrainie – reakcja branży
Motoryzacja wyjeżdża z Rosji
Polska sieć dealerska 2022
Uwaga na dostawcze
Liczba grup dealerskich w Polsce
449 i ciągle spada
Rynek
Duńska (nie)sprawiedliwość
Sylwetka Autorud
W ofensywie
Nie tylko praca
Antoni Chodzeń. Benzyna w żyłach
Zajrzyj do środka

Czego, jak czego, ale regularnej wojny tuż za naszą granicą branża dealerska ani polska gospodarka jeszcze nie przeżyły. Biznesowo oznacza to kolejną eskalację problemu dostępności aut, a w skali makro zapewne rosnącą inflację i spowolnienie wzrostu PKB.